افت ۳۰ درصدی تجارت انرژی کانادا- ایالات متحده

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
کاهش مصرف نفت ناشی از بیماری کرونا و کاهش قیمت کالاها منجر به افت بیش از ۳۰ درصدی ارزش تجارت انرژی بین ایالات متحده و کانادا در سال ۲۰۲۰ شد.

طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، کانادا بزرگترین منبع واردات نفت خام ایالات متحده است که بیش از ۶۰ درصد از کل واردات نفت_خام ایالات متحده در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.

بر اساس داده های اداره سرشماری ایالات متحده، ارزش واردات انرژی ایالات متحده از کانادا در مجموع به ۵۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است. EIA اعلام کرد که ارزش واردات انرژی بیش از یک پنجم ارزش کل واردات ایالات متحده از کانادا را تشکیل می‌دهد.

واردات_آمریکا از کانادا در سال ۲۰۲۰ به پایین ترین سطح از سال ۲۰۱۶ رسیده، زیرا واردات کلی انرژی ایالات متحده کاهش یافته است.

واردات نفت خام آمریکا از کانادا در سال گذشته به طور میانگین ۳.۶ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) بوده است. که این رقم در سال ۲۰۱۹، ۳.۸ میلیون بشکه در روز بود.

علیرغم کاهش حجم، سهم کانادا از کل واردات نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۰ به ۶۱ درصد افزایش یافت که در درجه اول به دلیل کاهش واردات آمریکا از تولیدکنندگان اوپک بود زیرا کانادا جایگزین واردات از ونزوئلا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟