ساخت بیش از 26 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری و قدس طی 3 سال

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل طی سال‌های 2017 تا 2020، اقدام به ساخت 26 هزار و 331 واحد مسکونی در شهرک‌های واقع در کرانه باختری و قدس کرده است.

نتایج یک گزارش حاکی از آن است که اسرائیل از زمان صدور قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک‌سازی، ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطین را شدت بخشیده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گزارشی بیان کرد که اسرائیل طی سال‌های 2017 تا 2020، اقدام به ساخت 26 هزار و 331 واحد مسکونی در شهرک‌های واقع در کرانه باختری و قدس کرده است. این در حالی است که مجموع واحدهای مسکونی احداث شده طی سال‌های 2013 تا 2016 حدود 10 و 331 واحد بوده است.

 

در این گزارش آمده که توسعه شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی در پی صدور قطعنامه 2335 شورای امنیت در 23 دسامبر 2016 صورت گرفته است.

 

این قطعنامه هرگونه ساخت و ساز اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرده و خواستار توقف فوری شهرک‌سازی است.

 

در قطعنامه مذکور آمده که هرگونه شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری و قدس شرقی غیرقانونی است و باید سریعا متوقف شود.

 

در این گزارش همچنین آمده که اسرائیل پس از صدور این قطعنامه نه تنها شهرک سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت هم بخشیده است.

 

دفتر مذکور تاکید کرد که اسرائیل طی سال های اخیر ده ها طرح شهرک سازی را به اجرا گذاشته و همزمان با آن تجاوزات و جنایات شهرک نشینان علیه فلسطینیان نیز به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

 

بر اساس آمارهای مراکز حقوقی فلسطینی، از 4 ماهه نخست سال جاری شهرک نشینان اسرائیلی 410 مرتبه فلسطینیان را مورد حمله قرار دادند. این در حالی است که مجموع حملات و تجاوزات شهرک نشینان علیه فلسطینیان و اراضی آنان در سال گذشته برابر با 358 مورد و در سال 2019 نیز برابر با 335 مورد بوده است.

 

بر اساس این آمارها، این تازه بخشی از ماجراست و 40 درصد از فلسطینیانی که مورد حمله و تجاوز شهرک نشینان قرار گرفتند، ترجیح داده اند که شکایتی علیه آنان تنظیم نکنند چرا که معتقدند که عدالت در حق آنان رعایت نمی شود.

 

گزارش مذکور همچنین می افزاید که ارتش اسرائیل اخیرا دستورالعمل تیراندازی به سمت فلسطینیان را نیز تغییر داد و از این پس فلسطینیانی که در حال دفاع از خود و مقابله با نظامیان اسرائیلی هستند، حتی اگر سنگ هم در دست نداشته باشند، هدف تیراندازی قرار خواهند گرفت.

 

لازم به ذکر است که از آغاز سال جاری تاکنون 84 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟