سفر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی به واشنگتن

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

بنی گانتز وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و مارک اسپر همتای آمریکایی وی روز پنجشنبه یکدیگر را در پنتاگون ملاقات کردند و اعلامیه مشترکی با تاکید بر پایبندی راهبردی به حفظ برتری نظامی تل آویو در منطقه خاورمیانه به امضا رساندند. رژیم صهیونیستی پس از اعلام توافق عادی سازی روابط با امارات همواره نسبت به تحویل جنگنده‌های رادارگریز اف 35 آمریکا به امارات ابراز نگرانی کرده و به دنبال درخواست قطر جهت خرید این جنگنده نگرانی‌های تل آویو شد یافت.

گانتز با تشکر از پایبندی اسپر به امنیت اسرائیل، در بیانیه‌ای گفت: «در چند هفته گذشته، من و شما با همراهی دیگران گفتگوهای بسیار خوب و مهمی را انجام دادیم که پایبندی دو طرف به برتری نظامی اسرائیل را تضمین می‌بخشد. مارک اسپر نیز اعلام کرد که با گانتز در مورد امنیت و ثبات در خاورمیانه همچنین حمایت آمریکا و ادامه پایبندی به حفظ برتری نظامی اسرائیل گفتگو کرده است. یک منبع آگاه اعلام کرد که این دیدار با شکل گیری یک توافقنامه برای تحویل تسلیحات آمریکایی به اسرائیل همراه بوده است.

گفته می‌شود وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در راستای پیشبرد درخواست خرید جنگنده‌های پیشرفته ساخت آمریکا از جمله اف 15 و اف 35، بالگردهای ترابری (جهت جایگزین کردن با آنهایی که در حال حاضر توسط ارتش مورد استفاده قرار می‌گیرد) و احتمالا بالگرد چند کاره «وی 22» به واشنگتن سفر کرده است. نکته قابل تامل آنکه پس از بازگشت گانتز از سفر یک روزه خود به واشنگتن، دفتر وی و دفتر نخست وزیری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هیچ مخالفتی با تحویل جنگنده‌های اف 35 به امارات ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟