حمایت عربستان، امارات و بحرین از موضع مصر برای مداخله نظامی در لیبی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عربستان و امارات از موضع مصر برای «مداخله نظامی مستقیم» در لیبی اعلام حمایت کردند.

وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد:پیرو بیانیه حمایت دولت عربستان از ابتکار مصر درخصوص لیبی برای حل سیاسی بحران لیبی و توقف آتش‌بس و خونریزی و حفاظت از تمامیت ارضی لیبی در راستای منافع ملی این کشور، ریاض تاکید می کند که امنیت مصر بخش جدایی‌ناپذیری از امنیت عربستان و همه امت عربی است، عربستان در کنار مصر برای دفاع از مرزها و مردمش در برابر منازعات افراط‌گرایانه و گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌اش قرار دارد.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی عربستان آمده که ریاض از موضع رئیس جمهوری مصر برای صیانت از مرزهای غربی خود در برابر تروریسم حمایت می کند.

عربستان در ادامه از جامعه جهانی خواست ضمن مسئولیت‌پذیری به درخواست‌های مصر برای دستیابی به راهکاری فراگیر جهت سلامت و امنیت اراضی لیبی و بازگرداندن نهادها و نابودسازی تروریسم و گروه‌های تندور و نیز پایان دادن به مداخلات خارجی غیر قانونی که تروریسم در منطقه را تغذیه می کنند، پاسخ دهند.

از سوی دیگر، امارات هم از سخنان السیسی درخصوص لیبی اعلام حمایت کرد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت امارات در کنار مصر قرار دارد و از همه اقدامات این کشور برای صیانت از امنیت و ثباتش در برابر پیامدهای تحولات نگران‌کننده لیبی حمایت می کند.

دستگاه دیپلماسی بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به حق مصر برای دفاع از امنیت ملی خود در سایه تحولات موجود در مناطق مرزش‌اش اعلام همبستگی کرد.

بحرین در ادامه از  سخنان السیسی برای حمایت و تامین امنیت مرزهای غربی مصر در برابر تهدیدات گروه های شبه نظامی تروریست و مزدور اعلام حمایت کرد.

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، در بحبوحه تنش‌ها در لیبی پیشتر به ارتش دستور داد تا برای مأموریت‌های داخل و خارج از کشور آماده شوند.

السیسی که روز گذشته حین بازدید از یک پایگاه هوایی ارتش در غرب کشورش این دستور را داد، گفت که ارتش باید برای محافظت از امنیت ملی در میانه تنش‌ها و نیز مداخلات ترکیه در کشور همسایه مصر، آماده باشد.

تلویزیون دولتی مصر روز شنبه عبدالفتاح السیسی را در حال بازدید از جنگنده‌ها و بالگردهای جنگی نشان داد. وی در جریان این بازدید گفت: «ارتش مصر یکی از قوی‌ترین ارتش‌های منطقه است. ارتش ما منطقی است، ارتشی است که محافظت می‌کند، نه تهدید (…) این راهبرد ما، باور ما و اصول ماست که هرگز تغییر نخواهد کرد.»

رئیس جمهوری مصر همچنین تهدید کرد که در صورت پیشرفت نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به پشتیبانی ترکیه به سوی شهر استراتژیک «سرت»، قاهره تصمیم به مداخله «مستقیم» در این کشور می‌گیرد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟