تشکیل شورای اپوزیسیون عربستان با حضور 3 شاهزاده برای کنار زدن «محمد بن سلمان»

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«عبدالرحمن السهیمی»، فعال اپوزیسیون عربستانی، از تشکیل شورای هماهنگی اپوزیسیون عربستان که سه تن از شاهزادگان عربستانی در آن حضور دارند خبر داد که هدف اصلی آن کنار زدن «محمد بن سلمان» از ولایتعهدی این کشور است.

السهیمی با انتشار یک ویدئو در شبکه اجتماعی یوتیوب خبر داد که شورای هماهنگی اپوزیسیون عربستان متشکل از 18 چهره سیاسی ازجمله سه شاهزاده عربستانی است و افزود که این شورا برنامه ای برای اعتصاب یا نافرمانی مدنی یا فعالیت مسلحانه ندارد و فعالیت خود را بر نامه نگاری با نهادهای بین المللی و دولت های جهان متمرکز خواهد کرد.

او گفت که این شورا تاکنون با اتحادیه پارلمان های اسلامی و کشورهایی در خلیج و اعضای کنگره و مجلس اروپا تماس داشته است.

به گفته السهیمی هدف این شورا حمایت از واگذاری منصب ولایت عهدی به «احمد بن عبدالعزیز آل سعود» و تشکیل نظامی سیاسی مشروطه و برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد است.

او گفت که از «پادشاه عربستان می خواهیم که فرزند خود را از همه مناصب ازجمله ولایت عهدی برکنار کند».

این فعال سیاسی عربستانی تأکید کرد که 17 کشور اسلامی از برنامه های این شورا حمایت می کنند «اما منتظر اقدام عملی ازجانب ملک سلمان هستیم».

السهیمی در بخش دیگری از سخنانش از وجود برنامه ای برای انجام چندین انفجار در قطر در آستانه برگزاری جام جهانی 2022 در این کشور خبر داد و گفت که یک مقام امنیتی عربستان گفته که جام جهانی در قطر برگزار نخواهد شد و راه شکست برنامه قطر در این برنامه ارسال چند ماشین بمب گذاری شده است.

او همچنین گفت که مکه و مدینه متعلق به 30 میلیون شهروند عربستان نیست بلکه به سرتاسر مسلمانان جهان مربوط می شود و افزود که سلطه بن سلمان بر این اماکن مقدس نه فقط ازجانب مردم عربستان که از جانب مسلمانان جهان مردود است.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟