«بافل طالبانی» خود را رئیس اتحاد میهنی کردستان معرفی کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در تحولی بی‌سابقه از اختلافات میان روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان، بافل طالبانی در بیانیه‌ای رسمی به جای عبارت «رئیس مشترک»، خود را رئیس اتحادیه میهنی توصیف کرد.

 در تحولی بی‌سابقه از اختلافات میان «بافل طالبانی» و «لاهور شیخ جنگی» دو شخصیت اصلی اتحادیه میهنی کردستان و روسای مشترک این حزب کُردی حاکم بر سلیمانیه، بافل در بیانیه‌ای رسمی به جای عبارت «رئیس مشترک»، خود را رئیس اتحادیه میهنی توصیف کرد.

وی همچنین در شبکه‌های اجتماعی نیز در بیوگرافی‌اش، خود را رئیس اتحادیه میهنی کردستان معرفی کرده است.

بافل طالبانی پس از دیدار با «حیدر العبادی»، رئیس ائتلاف النصر و نخست‌وزیر پیشین عراق در منطقه داباشان در سلیمانیه، در بیانیه‌ای رسمی به جای عبارت رئیس مشترک از اصطلاح رئیس برای معرفی خود استفاده کرد؛ امری که نشانگر تداوم اختلافات میان وی و پسرعمویش لاهور و شکست ساختار ریاست مشترک بر این حزب و تلاش‌ها برای لغو این ساختار دارد.

این تحولات در حالی است که انتظار می‌رود این بافل و لاهور امروز برای از میان بردن اختلافات در منزل یکی از رهبران اتحادیه میهنی برای حل و فصل اختلافات دوجانبه گردهم جمع شوند.

این دو شب گذشته نیز با یکدیگر دیدار داشتند به طوری که لاهور شیخ جنگی پس از این دیدار در صفحه خود در فیسبوک نوشت: اتحادیه میهنی قوی‌تر از آن است که دشمنان تصور آن را می‌کننند، این حزب بر پایگاه اجتماعی خود در میان مردم کردستان و خانواده‌های شهدا استوار است و اجازه تضعیف اتحادیه میهنی را به هیچ کس نخواهند داد و دشمنان باید آرزوهای خود را زیر خاک دفن کنند.

اختلافات میان بافل طالبانی فرزند «جلال طالبانی»، موسس اتحادیه میهنی و رئیس جمهوری سابق عراق و پسرعمویش لاهور شیخ جنگی پس از آن آغاز شد که بافل تصمیم گرفت شخصیت نزدیک به خود را به ریاست دستگاه اطلاعاتی «زانیاری» منصوب کند، پیش از این، رئیس این دستگاه با «محمد طالبانی»، از فرماندهان امنیتی نزدیک به لاهور بود.

به گفته منابع آگاه، این انتصاب بافل تنها اقدامی برای عزل رئیس پیشین دستگاه زانیاری نبود بلکه کار به بازداشت وی و شماری دیگر از فرماندهان امنیتی وابسته با لاهور کشید.

استان سلیمانیه شب پنجشنبه و جمهه شاهد به تحرکات نیروهای امنیتی وابسته به بافل و لاهور و به حال آماده‌باش درآمدن آنها بود اما میانجیگری شخصیت‌های متنفذ در اتحادیه میهنی و خارج از آن مانع از تشدید تنش و بروز درگیری مسلحانه میان روسای مشترک یک حزب شد.

این اختلافات همچنین، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق و عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی را وادار به ترک بغداد و سفر شبانه به سلیمانیه در روز پنجشنبه کرد تا میان لاهور و بافل میانجیگری کرده و به اختلافات پایان دهد.

در همین رابطه، منبعی آگاه در اتحادیه میهنی به روداو گفته است: در چهارمین کنگره این حزب، بافل توانست 128 رای از اعضای شورای رهبری را به دست بیاورد اما لاهور تنها موفق به کسب 85 رای شد، امری که نشان می دهد بافل موقعیت برتری در اتحادیه میهنی دارد و حق دارد ساختار ریاست مشترک را لغو کند.

در 18 فوریه سال 2020 میلادی، بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی به ریاست مشترک اتحادیه میهنی کردستان انتخاب شدند؛ اقدامی که پیش از این در میان احزاب کُرد بی‌سابقه بود، این دو توافق کردند که اداره پرونده سیاسی با بافل و مدیریت پرونده امنیتی با شیخ جنگی باشد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟