افزایش تهدیدات سایبری مرتبط با انتخابات پارلمانی آلمان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

از حملات و تهدیدات دوگانه سایبری سخن می‌رود: حملات هکرها و هم‌زمان با آن نشر اخبار دروغ با هدف دخالت در نتایج انتخابات. حمله هکرها به کنگره مجازی حزب دموکرات مسیحی آلمان از جدی بودن این تهدیدات حکایت می‌کند.

 

افزایش نقش اینترنت در انتخابات، احتمال افزایش حملات سایبری را نیز تقویت کرده است. کنگره حزب دموکرات مسیحی آلمان در ماه ژانویه برای انتخاب رهبر خود یکی از عرصه‌های حمله سایبری هکرها بود.

هدف از حملات گسترده سایبری به همایش مجازی این حزب ایجاد اختلال و هرج‌ومرج در برگزاری آن بود. کنگره حزب دموکرات مسیحی در کانون حملات گسترده سایبری قرار داشت. بررسی‌های صورت گرفته حکایت از آن دارند که بخش قابل ملاحظه‌ای از این حملات از خارج از آلمان صورت گرفته‌اند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

حمله هکرها به کنگره مجازی این حزب حتی موفقیت‌آمیز بود و ارتباط بین نمایندگان در این همایش برای لحظاتی مختل شده و سایت مربوطه از دسترس خارج شده بود.

گرچه متخصصان موفق شدند حملات را خنثی کنند، اما همین موضوع پرده از آسیب‌پذیر بودن همایش‌های مجازی و انتخابات در آلمان برگرفت.

سالی حساس برای آلمان

سال ۲۰۲۱ برای آلمان سالی مهم به شمار می‌آید. در این سال در پنج ایالت این کشور انتخابات برگزار می‌شود. و مهم‌تر از آن‌ها، در ماه سپتامبر با برگزاری انتخابات بوندس‌تاگ (پارلمان آلمان) سرنوشت دولت آینده این کشور نیز رقم می‌خورد.

سخنگوی اداره مرکزی ناظر بر فن‌آوری اطلاعاتی آلمان (BSI) اعلام کرده است که تهدیدات سایبری در سال جاری بسیار جدی است. به باور او، نه تنها حملات هکرها در این سال می‌تواند گسترش یابد بلکه حتی احتمال سرقت اطلاعات محرمانه احزاب و انتشار آن‌ها از سوی هکرها نیز منتفی نیست.

حمله سایبری به کنگره مجازی حزب دموکرات مسیحی آلمان

حمله سایبری به کنگره مجازی حزب دموکرات مسیحی آلمان

این حملات با هدف تاثیر نهادن بر نتایج انتخابات ایالتی و پارلمانی در آلمان صورت می‌گیرند. در همین رابطه کارشناسان حوزه امنیت سایبری شرکت مایکروسافت با دولت آلمان در زمینه حفظ اطلاعات و دفع حملات سایبری همکاری می‌کنند.

یان نویتسه، یکی از کارشناسان بخش “برنامه دفاع از دموکراسی” این شرکت گفته است که حملات صورت گرفته حکایت از حملاتی سازمان‌یافته و دقیق دارند.

هکرها برای حملات خود از شیوه‌های دوگانه بهره می‌برند. از یکسو تلاش برای هک سایت‌ احزاب و حساب‌های کاربری آن‌‌ها می‌کنند و از سوی دیگر سعی می‌کنند با نشر اخبار ناصحیح بر اذهان عمومی در راستای انتخابات پیش‌رو تاثیر بگذارند.

انتخابات و سه تهدید جدی

تهدیدات سایبری می‌تواند از سه طریق متوجه احزاب و انتخابات در آلمان گردد. یکی از آن‌ها بی تردید هک سایت‌ها و حساب‌های رهبران و اعضای احزاب سیاسی در آلمان است.

با توجه به محدودیت‌های برخاسته از کرونا، احزاب ناگزیر بسیاری از تبلیغات انتخاباتی خود را به فضای مجازی کشانده‌اند.

امکان برگزار کردن کارزار تبلیغاتی در خیابان‌ها وجود ندارد. همین موضوع احتمال افزایش حملات و تهدیدات سایبری را در پی داشته است.

حمله سایبری به کنگره مجازی حزب دموکرات مسیحی یکی از نمونه‌های چنین حملاتی است. اما هکرها می‌توانند به شیوه‌های دیگری نیز در انتخابات و نتایج آن مداخله کنند.

به عنوان نمونه، هکرها می‌توانند روند برگزاری انتخابات ماه سپتامبر بوندس‌تاگ را مختل کنند. یا برنامه‌های مربوط به شمارش آرای دیجیتال و اعلام نتایج را هک کرده و از این طریق به سلامت انتخابات آسیب برسانند.

آزاد بودن دست احزاب در تبلیغات انتخاباتی. مشکلی برای کنترل نشر اخبار کذب از سوی برخی از احزاب

آزاد بودن دست احزاب در تبلیغات انتخاباتی. مشکلی برای کنترل نشر اخبار کذب از سوی برخی از احزاب

در همین رابطه، اداره مرکزی ناظر بر فن‌آوری اطلاعاتی آلمان برای دفع و خنثی کردن این حملات از احزاب سیاسی این کشور پشتیبانی می‌کند.

سومین تهدید نشر اخبار کذب و اطلاعات ناصحیح است. شوربختانه هیچ امکان موثری برای مقابله قطعی با نشر اخبار کذب در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. هدف از نشر اخبار ناصحیح تاثیرگذاری بر رفتار سیاسی و تصمیم مردم در انتخابات است.

در آلمان هیچ قاعده‌ای ناظر بر تبلیغات انتخاباتی احزاب وجود ندارد. همین موضوع باعث شده است که احزابی همچون حزب پوپولیست و راستگرای آلترناتیو برای آلمان (AfD) بتوانند اخبار ناصحیح در ارتباط با خود و دیگر احزاب منتشر کنند.

به‌ویژه استفاده از فن‌آوری “دیپ‌فیک” (جعل عمیق) از سوی هکرها می‌تواند در نشر اخبار ناصحیح موثر واقع شود. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان صحنه‌هایی را آفرید که واقعی نیستند. به عنوان نمونه، سخنی را در دهان کسی گذاشت که هرگز بیان نکرده و رفتاری را به فردی نسبت داد که هرگز مرتکب نشده است.

به کانال اینستاگرام دویچه وله فارسی بپیوندید

حتی هکرها می‌توانند با نام و هویت چهره‌های صاحب‌نام سیاسی و مسئولان حزبی با اعضای احزاب تماس گرفته و از این طریق حساب‌های کاربری آن‌ها را هک کنند.

تیم امنیت سایبری مایکروسافت اعلام کرده است که حملات تله‌گذاری (فیشینگ) در سال‌های اخیر چنان پیشرفت کرده که تشخیص آن برای بسیاری از کاربران اینترنت دشوار شده است.

اکثر این حملات از جانب کشورهای روسیه، چین، ایران و کره شمالی صورت می‌گیرند. تردیدی نیست که برخی از این کشورها با دست زدن به این حملات سایبری بر آنند تا در نتایج انتخابات پارلمانی آلمان و ترکیب دولت جدید این کشور در راستای منافع خود عمل کنند.

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟