لاوروف: دور تازه مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه موفقیت آمیز خواهد بود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ابراز خوش بینی کرد که دور ششم مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه گامی به پیش در روند حل بحران در این کشور باشد.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گبی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل، در مسکو گفت که روسیه با شرکای خود در روند آستانه برای تضمین ثمربخش بودن دور ششم این کمیته تلاش می‌کند و افزود که شواهدی هست که نشان می دهد در این دوره شاهد پیشرفت خواهیم بود.

او ابراز امیدواری کرد که گر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در آینده بسیار نزدیک زمان برگزاری این دور از مذاکرات را اعلام کند و پیش‌بینی کرد که این دوره در اواخر مارس یا اوایل آوریل آینده و پیش از ماه رمضان برگزار شود.

دور پنجم مذاکرات کمیته تدوین قانون اساسی سوریه که در ماه گذشته میلادی ژنو برگزار شد بدون تحقق هیچ دستاوری پایان یافت.

هر یک از دو طرف دیگری را به ناکام گذاشتن مذاکرات و خودداری از پرداخت به اصل موضوع که تدوین قانون اساسی است متهم می کند.

روز گذشته «گر پدرسن»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، تأکید کرد که مردم سوریه در دام جنگ بی پایان گرفتار شده اند و همه باید بابت شکست در توقف فاجعه در سوریه شرمنده باشند.

او در مصاحبه با نشریه «الشرق الاوسط» تأکید کرد که «عوامل تازه ای» باعث می شود که به امکان تحرک برای حل مسائل سوریه امیدوار باشیم و افزود که ازجمله این عوامل وجود بحران اقتصادی در سراسر خاک سوریه و آرامش نسبی در این کشور است.

پدرسن به عامل مهم دیگر اشاره کرد و گفت: همه طرف های دخیل در پرونده سوریه، چه دولت سوریه چه مخالفان چه کشورهای روند آستانه و چه امریکا به این نتیجه رسیده اند که هیچ کدامشان نمی توانند به تنهایی این بحران را حل کنند و باید همه با هم و از راه مذاکره کار را پیش برد.

او افزود که با همه این طرف ها چه در دمشق چه واشنگتن چه تهران چه آنکارا و چه کشورهای عربی و غربی در تماس است و می تواند بگوید که همه به این درک رسیده اند که هیچ کس به تنهایی کلید حل مشکل سوریه را به دست ندارد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟