تعدادی از نمایندگان مجلس بریتانیا خواستار تجدید نظر در روابط با بحرین شدند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
14 نماینده مجلس بریتانیا در «نامه‌ای فوری» به وزیر خارجه این کشور خواستار افزایش فشار بر حکومت بحرین برای آزادسازی زندانیان سیاسی شدند.

تعدادی از نمایندگان پارلمان بریتانیا خواستار تجدید نظر اساسی در روابط این کشور با بحرین شدند.

14 نماینده مجلس بریتانیا در «نامه‌ای فوری» به «دومینیک راب» وزیر خارجه این کشور، خواستار افزایش فشار بر حکومت بحرین برای آزادسازی زندانیان سیاسی شدند.

در این نامه از حمایت‌های حمایت‌های دولت بریتانیا از بحرین با وجود اینکه این کشور از کشورهایی است که کارنامه سیاهی در حقوق بشر دارد انتقاد شده است.

امضاکنندگان این نامه تأکید کرده‌اند که با گذشت یک دهه از قیام مردم بحرین، منامه همچنان به رفتارهای سرکوبگرانه خود ادامه می‌دهد و دولت بریتانیا نیز همچنان از آن حمایت می‌کند.

در این نامه بر ضرورت توقف حمایت کورکورانه از کشوری که حقوق جامعه مدنی خود را به علت صرفا بیان اندیشه نقض کرده تأکید شده و از دولت بریتانیا خواسته شده که به تشکیل حکومتی باثبات و دارای عملکردی مثبت در پرونده حقوق بشر کمک کند.

این نامه در حالی منتشر شده که برخی مطبوعات اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده مذاکرات لندن و منامه برای امضای قراردادهای تجاری هستند.

چند روز پیش نیز اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای نسبت به «وضعیت اسفناک حقوق بشر در بحرین» ابراز نگرانی شدید و از ادامه بازداشت‌ها و پیگردها و محدودیت‌ها علیه مدافع حقوق بشر به‌شدت انتقاد کرد.

اعضای پارلمان اروپا در 11 مارس 2021 مصوبه‌ای را در محکومیت نقض حقوق بشر در بحرین تصویب کردند که به رأی 633 نماینده از 689 نماینده پارلمان رسید.

هفته گذشته، سازمان دیده بان حقوق بشر و مرکز حقوق و دموکراسی بحرین که مقر آن در لندن است در گزارشی تأکید کردند که نیروهای امنیتی بحرین چند نوجوان را شکنجه و به تجاوز تهدید کرده اند.

در بیانیه مشترک این دو سازمان آمده که در دهمین سالروز قیام مردم بحرین در اوایل و نیمه فوریه سال جاری، نیروهای امنیتی بحرین برای جلوگیری از تجمع مردم حدود 13 نوجوان 11 تا 17 ساله را بازداشت کرده‌اند.

براساس این بیانیه، براساس شهادت این نوجوانان و خانواده‌هایشان 5 تن از آنها به مدت دو روز در بازداشت بوده‌اند و نیروهای پلیس آنها را ضرب و شتم و تهدید به استفاده از شوک برقی کرده‌اند.

در یک مورد نیز یک افسر سر یک نوجوان 13 ساله را مصدوم کرده و وی را به تجاوز تهدید کرده است.

براساس این بیانیه، دست‌کم 4 نوجوان همچنان در بازداشت به سر می‌برند و یکی از آنها که 16 ساله است وضعیت سلامتی‌اش وخیم گزارش شده است.

یک مقام در دولت بحرین در واکنش به این گزارش، بدون پرداختن به اطلاعات آن به «رویترز» گفته که بحرین موضوع حقوق بشر را «بسیار جدی می‌گیرد و سیاست آن عدم تسامح در رفتارهای غیر انسانی در دستگاه قضایی است».

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟