بازگشت انفجارها به شمال سوریه/ ترکیه حزب کارگران کردستان را مسئول می داند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

انفجار خودروهای بمب گذاری شده در سوریه افزایش یافته به صورتی که طی دو روز گذشته سه انفجار در عفرین، اعزاز و الباب در شمال سوریه رخ داده است.

در این میان ترکیه، عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را مسئول این دو انفجار می داند و این در حالی است که برخی رسانه ها نیز این دو انفجار را به گروه های طرفدار ترکیه نسبت دادند.

پیش از این خبرنگار الجزیره در روز گذشته گزارش داده بود که 6 غیرنظامی در انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر اعزاز در حومه حلب جان باخته و ده ها نفر زخمی شدند.

وی افزوده بود که این انفجار در نزدیکی یک مقر متعلق به گروه های مخالف دولت سوریه در مرکز شهر اعزاز رخ داد و خسارت های گسترده ای به دارایی های مردم وارد کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گفت که در بین جان باختگان یک کودک وجود دارد و اشاره کرد که این انفجار در نزدیکی یک مرکز فرهنگی در شهر اعزاز رخ داد.

پس از این انفجار نیز، یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک ایست بازرسی در شهر الباب در حومه ادلب منفجر شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در این انفجار 6 تن از نیروهای مخالف دولت سوریه جان باختند.

این دو شهر در سوریه یعنی اعزاز و الباب تحت کنترل نیروهای مخالف دولت سوریه که از سوی ارتش ترکیه حمایت می شوند قرار دارند.

بیانیه ترکیه
ترکیه پس از این دو انفجار بیانیه ای صادر و حزب کارگران کردستان را به دست داشتن در آن متهم کرد.

وزارت دفاع ترکیه گفت که حزب کارگران کردستان هدفی به غیر از خونریزی در شمال سوریه ندارد و پس از یک حمله تروریستی در شهر عفرین، این بار الباب و اعزاز را هدف قرار داده است.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: این تروریست هایی که برادران سوری ما را با حملات غیر انسانی خود برای از بین بردن صلح و اعتماد در منطقه می کشند، خود و آرزوهایشان به گورهایی که خود حفر کرده اند می روند و در خون بی گناهان غرق می شوند.

مناطق تحت کنترل گروه های طرفدار ترکیه در سوریه همواره شاهد انفجارهای پی در پی و کشته و مجروح شدن شماری از غیرنظامیان است.

ترکیه طی سال های اخیر عملیات نظامی گسترده ای علیه عناصر حزب کارگران کردستان داخل و خارج از کشور نظیر عراق و سوریه انجام داده است.

حزب کارگران کردستان بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟