اولین تماس رسمی فلسطین با دولت امریکا بعد از 3 سال قطعی روابط

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین، از برقراری روابط رسمی با دولت امریکا بعد از قطع روابط ازجانب تشکیلات خودگردان فلسطین در دولت «دونالد ترامپ» خبر داد.

«محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین، از برقراری روابط رسمی با دولت امریکا بعد از قطع روابط ازجانب تشکیلات خودگردان فلسطین در دولت «دونالد ترامپ» خبر داد.

به گزارش «القدس العربی»، اشتیه خبر داد که در تماسی تلفنی با «هادی عمرو»، مسئول پرونده مناقشه فلسطین و اسرائیل در وزارت خارجه امریکا گفت وگو کرده است.

او گفت که در این تماس تلفنی راه های ازسرگیری روابط فلسطین و امریکا و بازگشایی دفاتر دیپلماتیک و کنسولی و ازسرگیری کمک های امریکا به سازمان امدادرسانی و اشتغال آوارگان (اونروا) و پیشبرد پرونده سیاسی را بررسی کرده است.

اشتیه افزود که به طرف امریکایی گفته که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، آماده آغاز مسیر سیاسی تازه براساس قوانین بین الملل و زیر نظر کمیته چهارجانبه بین المللی است.

او به نقل از مقام امریکایی نیز گفت که وی بر پایبندی دولت امریکا به آنچه در برنامه انتخاباتی اش آمده تأکید کرده و آماده عملی کردن تدریجی آن است.

در دسامبر 2017 پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ازسوی دولت امریکا، محمود عباس دستور قطع همه روابط دیپلماتیک و تعاملات سیاسی با دولت امریکا را صادر کرد.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟