بارزانی در واکنش به تظاهرات در سلیمانیه: شرایط سخت اقلیم خارج از اراده و خواست دولت است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه ای ضمن واکنش نشان دادن به تظاهرات در سلیمانیه، تاکید کرد که خرابکاری با مطالبات قانونی مردم فرق دارد.

«مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز دوشنبه در بیانیه ای در واکنش به تظاهرات در سلیمانیه ضمن اشاره به اینکه شرایط سخت اقلیم کردستان خارج از اراده و خواست دولت است، نسبت تلاش برخی برای استفاده از روزی مردم برای منافع شخصی هشدار داد.

بارزانی در این بیانیه گفت: دولت اقلیم کردستان تمام تلاش خود را می کند و امکانات را به کار می گیرد تا از وضعیت سخت مالی که اقلیم، عراق و جهان با آن رو به روست، عبور کند.

وی اشاره کرد که مذاکرات با دولت فدرال برای دستیابی به حقوق مالی اقلیم کردستان ادامه دارد اما متاسفانه دولت فدرال علی رغم انعطاف پذیری کامل دولت اقلیم برای دستیابی به توافقی در چارچوب قانون اساسی، تاکنون حقوق را ارسال نکرده است.

نخست وزیر اقلیم کردستان نسبت به اقدام برخی برای سوء استفاده از روزی مردم برای منافع شخصی و به بهانه دفاع از حقوق و مطالبات ملت اقلیم کردستان و تلاش برای تخریب و آتش زدن و ایجاد آشوب ابراز تاسف کرد و از شهروندان خواست تحت تاثیر تلاش ها و اهداف خرابکاران که از بین بردن ثبات و پیچیده کردن اوضاع را هدف قرار می دهند، قرار نگیرند.

وی از همه طرف های سیاسی در اقلیم خواست برای عبور از این وضعیت سخت و حمایت از صلح و موجودیت اقلیم کردستان که وظیفه همه است، همکاری کنند و اشاره کرد که دولت اقلیم کردستان بی شک این بار سنگین و سختی معیشت شهروندان را درک، و از مقاومت آن ها تشکر می کند و تظاهرات مسالمت آمیز و متمدنانه را حقی قانونی برای مردم در چارچوب قانون می داند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق افزود که تلاش ها برای خرابکاری با مطالبات قانونی مردم متفاوت است از این رو ادارات و نهادهای وابسته به دولت اقلیم کردستان مسئول حمایت از جان شهروندان از جمله تظاهرات کنندگان هستند.

بارزانی ضمن تاکید بر عدم ایجاد ناامنی و آشوب و روی آوردن به خشونت و تخریب اماکن عمومی و خصوصی و مقرها تصریح کرد که متخلفان به قانون سپرده می شوند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟