نماینده مجلس عراق از حجم درآمدهای قاچاق نفت اقلیم کردستان پرده برداشت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق تأکید کرد که اقلیم کردستان نفت خود را برای چهار سال آینده فروخته و درآمد آن را دریافت و خرج کرده است.

«عبدالهادی السعداوی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق تأکید کرد که اقلیم کردستان نفت خود را برای چهار سال آینده فروخته و درآمد آن را دریافت و خرج کرده است.

السعداوی در گفت وگو با پایگاه خبری «الفرات نیوز» تأکید کرد که اربیل با وجود وعده های مکرر درباره پرداخت درآمدهای حاصل از فروش 250 هزار بشکه در روز به بغداد، هیچ گاه به این وعده عمل نکرده است و افزود که قانون کسری بودجه که در مجلس تصویب شد به استان های مرکز و جنوب عراق مربوط می شود و شامل اقلیم کردستان خواهد شد چون اقلیم همه حقوق خود را از بغداد دریافت کرده است.

او گفت که اربیل روزانه یک میلیون بشکه نفت را قاچاق یا مصرف می کند و 150 هزار بشکه هم از نفت کرکوک قاچاق می کند و 180 هزار بشکه هم مشتقات نفتی می فروشد و 550 هزار بشکه هم ازطریق بندر جیهان قاچاق می کند و باید به همه این درآمدها مالیات و درآمدهای گمرکی را هم افزود.

السعداوی افزود که اربیل نفت خود را تا چهار سال آینده فروخته و هزینه آن را دریافت کرده است.

این نماینده مجلس افزود که در قانون بودجه 2019 تأکید شده که که اقلیم همه درآمدهای غیر نفتی خود را به بغداد می پردازد و اما اربیل هیچ گاه به تعهدات خود عمل نکرده و در نتیجه بغداد هیچ تعهدی بابت حقوق کارکنان اقلیم ندارد.

وی تأکید کرد که در قانون کسری بودجه که ماه گذشته در مجلس فدرال عراق تصویب شد تصریح شده که اگر دولت مبلغی به اقلیم کردستان پرداخت کند بدون آنکه اقلیم به تعهدات خود عمل کند، همه تبعات حقوقی آن متوجه دولت خواهد بود.

السعداوی افزود که اقلیم دو سال است که پول یک بشکه نفت را هم به بغداد پرداخت نکرده است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟