بیانیه ریاست اقلیم کردستان درباره دیدار اردوغان و بارزانی در آنکارا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
بیانیه ریاست اقلیم کردستان درباره دیدار اردوغان و بارزانی در آنکارا
رئیس اقلیم کردستان عراق که به آنکارا سفر کرده است، با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد.

ریاست اقلیم کردستان در بیانیه‌ای تصریح کرد: طرفین در این نشست بر تمایل خود برای توسعه روابط به ویژه درخصوص افزایش سطح مبادلات تجاری و همکاری اقتصادی مشترک و فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری ترکیه در حوزه‌های مختلف در اقلیم کردستان رایزنی کردند.

اردوغان و بارزانی در این دیدار درباره شیوع کرونا و مبارزه با آن و نیز تبعات این اپیدمی گفت‌وگو کردند و رئیس جمهوری ترکیه بر آمادگی آنکارا برای ارائه هر نوعی کمک پزشکی به اقلیم کردستان تاکید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه و رئیس اقلیم کردستان در ادامه درباره گفت‌وگوهای اربیل و بغداد، گام‌های برداشته شده برای حل این اختلافات، تنش‌ در مرزها و وضعیت عمومی عراق و تلاش‌ها برای مبارزه با داعش تبادل نظر کردند.

طبق بیانیه ریاست اقلیم، تازه‌ترین تحولات منطقه و تلاش برای برقراری ثبات در آن و دیگر موضوعات مورد اهتمام دو طرف از دیگر محورهای گفت و گوی طرفین بود.

در همین رابطه، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه ساعاتی پیش با انتشار توئیتی نوشت:دیدار بارزانی و اردوغان که بیش از یک ساعت و 15 دقیقه طول کشید، درباره موضوعات مختلف و در صدر آن، مبارزه مشترک علیه پ ک ک رایزنی شد.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟