چراغ سبز بحرین برای عبور پروازهای اسرائیل-‌امارات از حریم هوایی خود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 روز پس نخستین پرواز مسافربری هواپیمای اسرائیلی شرکت «العال» به امارات، بحرین اعلام کرد که مجوز استفاده از حریم هوایی خود را به «همه پروازها» به امارات و برعکس را صادر کرده است.

یک مقام هواپیمایی بحرین گفته است، به تمامی پروازهای عازم امارات متحده عربی یا از مبدا این کشور اجازه داده می شود که از آسمان بحرین عبور کنند. بنابراین هواپیماهایی اسرائیلی نیز می‌توانند از آسمان بحرین عبور کنند.

به گزارش رویترز، این مقام هواپیمایی بحرین اعلام کرده است که به دنبال درخواست امارات متحده عربی، این مجوز صادر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه هفته پیش از توافق تاریخی اسرائیل و امارات برای «عادی‌سازی کامل روابط» خبر داد.

به دنبال این توافق، هواپیمای العال چهار روز پیش در حالی که واژه «صلح» به زبان‌های عبری، عربی و انگلیسی بر بدنه آن نقش بسته بود، به همراه شماری از مقام های بلندپایه آمریکا و اسرائیل وارد فرودگاه ابوظبی شد.

عربستان سعودی هم دو روز پیش اعلام کرد که مجوز استفاده از حریم هوایی خود به «همه پروازها» به امارات و برعکس را صادر کرده است.

در همین رابطه، گروه‌های فلسطینی در نشستی بر سر فعال‌سازی «مقاومت مردمی فراگیر» علیه اسرائیل همراه با تشکیل کمیته‌ای برای پایان دادن به اختلافات و چنددستگی‌ها ظرف 5 هفته به توافق رسیدند.

این توافق در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی که روز گذشته به صورت همزمان در رام الله و بیروت برای بررسی چالش‌های مساله فلسطین تشکیل شد، حاصل شد.

همه رهبران فلسطینی بر سر این موضوع اینکه مساله فلسطین در حال گذر از مرحله مخاطره‌آمیزی در سایه معامله قرن امریکا و طرح اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و عادی سازی روابط عربی با اسرائیل است، اجماع داشتند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟