«محمود عباس» پیشنهاد مکالمه تلفنی یا دیدار با «پومپئو» را رد کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

.شبکه رسمی اسرائیل (کان) خبر داد که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، حاضر به پاسخ گفتن به مکالمه تلفنی «مایک پومپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده، نشده است.

این شبکه شنبه شب (27 ژوئن) خبر داد که محمود عباس به شدت با پیشنهاد برقراری تماس تلفنی از جانب وزیر خارجه امریکا یا دیدار مستقیم با وی مخالفت کرده است.

در این گزارش به زمان این موضوع اشاره ای نشده اما تأکید شده که هدف پمپئو بررسی طرح الحاق زمین هایی از کرانه باختری به اسرائیل با محمود عباس بوده است.

این شبکه همچنین خبر داده که هفته گذشته جلسه ای با حضور نمایندگان دستگاه اطلاعات مرکزی امریکا و چند مقام فلسطینی برای متقاعد کردن آنها به آغاز مذاکره با دولت امریکا درباره طرح موسوم به «معامله قرن» برگزار شده که بی نتیجه مانده است.

چند منبع فلسطینی نیز به این شبکه گفته اند که سران فلسطین به مقامات اروپایی و امریکایی گفته اند که اگر طرح الحاق کرانه باختری اجرا شود تشکیلات خودگردان خود را منحل خواهد کرد و همه سلاح نیروهای امنیتی اش را به ارتش اسرائیل واگذار خواهد کرد.

فلسطین تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر، «اسماعیل هنیه»، رییس دفتر سیاسی حماس، در روزهای گذشته در نامه‌هایی به سران حدود ۱۲۰ کشور از آنها خواست از نفوذ خود برای فشار بر اسرائیل با هدف جلوگیری از انضمام کرانه باختری استفاده کنند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟