مشاور انتخاباتی الکاظمی: دولت خواستار حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات شده است/قانون احزاب پدیده سلاح بی‌ضابطه را حل می‌کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«عبدالحسین الهنداوی»، مشاور امور انتخاباتی نخست‌وزیر عراق گفت قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی پدیده سلاح بی‌ضابطه را حل می‌کند.

الهنداوی در گفت‌وگو با شبکه الفرات تصریح کرد: نخست‌وزیر چندین بار تاکید کرده که مساله تنها برگزاری زودهنگام انتخابات نیست بلکه این انتخابات باید سالم، عادلانه و با رعایت معیارهای بین‌المللی برگزار شود و دولت خود از سازمان ملل خواسته تا ناظرانی بین‌المللی برای نظارت بر انتخابات آتی اعزام کنند و شورای امنیت در حال بررسی این درخواست است.

وی گفت: از سوی دیگر، همه الزامات بازدارنده فراهم شده است و باید انتخابات آتی به شکلی عادلانه برگزار شود تا همه طبق قانون از حقوقی برابر در آن برخوردار شوند.

مشاور الکاظمی اظهار داشت: قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی که باید فعال و اجرایی شود، سلاح بی‌ضابطه چه نزد عشایر و چه باندها و گروه‌های مختلف را حل می‌کند، در این قانون، بندهای بسیار مهمی درباره داشتن سلاح وجود دارد و با قدرت کسانی که مواد منفجره و سلاح غیرقانونی در اختیار دارند، محکوم و مجازات می کند، ما خواهان فعال‌سازی این قانون هستیم

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق پیشتر ژوئن 2021 را زمان برگزاری انتخابت پیش از موعد پارلمانی در این کشور معرفی کرد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟