درخواست «جارد کوشنر» از «نتانیاهو» برای تعویق طرح انضمام کرانه باختری/ پیغام کشورهای خلیج به کاخ سفید

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
خبرگزاری رسمی اسرائیل خبر داد که «یوسی کوهن»، رئیس موساد، قرار است طی چند روز آینده در تماس هایی با رهبران چند کشور عربی ازجمله مصر و اردن در جریان مواضع آنان درباره طرح انضمام بخش هایی از کرانه باختری به اسرائیل قرار گیرد.

این خبرگزاری افزوده که هدف کوهن آن است که مواضع این کشورها و برنامه های آنها برای واکنش به این اقدام اسرائیل را دریابد و برای کاهش پیامدهای منفی این اقدام بر اسرائیل بکوشد.

براساس این گزارش، کوهن در صورت لزوم مجموعه ای از سفرهای خارجی به منطقه ازجمله کشورهای عربی را انجام خواهد داد.

در این گزارش آمده که کوهن برداشتی خوشبینانه نسبت به واکنش کشورهای عربی و فلسطینی ها به این اقدام اسرائیل دارد.

درمقابل، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی (شاباک) و رئیس ستاد ارتش اسرائیل نسبت به نابه سامانی امنیتی درصورت اجرای طرح انضمام هشدار دادند.

همزمان خبرگزاری اسرائیل از جلسه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، با «دیوید فریدمن»، سفیر امریکا در در اسرائیل، با حضور «بنی گانتس»، قائم مقام نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل، و «گابی اشکنازی»، وزیر خارجه اسرائیل، و «یریف لوین»، رئیس کنست اسرائیل خبر داد.

براساس این گزارش امریکا از نتانیاهو خواسته که اقدامات خود برای انضمام این اراضی را پس از اجماع داخلی و جلب موافقت گانتس و اشکنازی که مخالف این طرح هستند اجرا کند.

یک منبع اسرائیلی به این خبرگزاری گفته که طرف امریکایی با توجه به اوضاع داخلی امریکا و اعتراضات جاری در این کشور و نیز نزدیک بودن انتخابات، بر لزوم احتیاط در اجرای این طرح تأکید دارد.

این منبع افزوده که «جارد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا، خواستار تعویق اجرای این طرح ازجانب اسرائیل یا کوچک کردن مساحت مناطقی که مشمول آن قرار می گیرند شده است.

در همین حال، این منبع آگاه اسرائیلی خبر داده که کشورهای خلیج به کاخ سفید اخیرا پیغام داده اند که درصورت اجرای طرح نتانیاهو، حمایت این کشورها از طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به «معامله قرن» متوقف خواهد شد.

به گفته این مقام در پیغام این کشورها به کاخ سفید تأکید شده که اجرای طرح نتانیاهو باعث کاهش روند عادی سازی روابط با اسرائیل و منتفی شدن احتمال امضای توافق نامه علنی با اسرائیل ازجانب این کشورها می شود.

بنیامین نتانیاهو تاکنون بارها اعلام کرده که برنامه انضمام 30 درصد از اراضی کرانه باختری را که اسرائیل در آنها شهرک سازی کرده در اول ژوئیه اجرا خواهد کرد.

این موضوع با مخالفت بسیاری از نیروهای داخلی اسرائیل ازجمله وزیر خارجه مواجه شده و اخیرا نیز اسرائیل شاهد تظاهرات گسترده در مخالفت با آن بود.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟