وزیر امور خارجه آلمان: طرح اسرائیل برای الحاق کرانه باختری مغایر با قوانین بین‌‌المللی است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

«هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان در نشست مشترک خبری با «گابی اشکنازی»، همتای اسرائیلی‌اش، گفت که طرح تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری و دشت اردن مغایر با قوانین بین‌‌المللی است.

ماس با تاکید بر این که دولت آلمان همچنان موافق بررسی و اجرای راهکار دو دولتی برای حل اختلاف اسرائیل و فلسطین است، گفت که اتحادیه اروپا هم این طرح را در خلاف قوانین و مقررات بین‌المللی می‌داند.

وی در رابطه با موضع برلین و اتحادیه اروپا در صورت اجرایی شدن این طرح توسط اسرائیل گفت: «نمی‌توانم تاوان این اقدام را تعیین کنم. ما در رابطه با ادامه رایزنی‌ها با اسرائیل در این زمینه موافق هستیم. امروز برای اطلاع‌یابی از طرح‌های دولت جدید اسرائیل در این جا حضور پیدا کرده‌ام».

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که با پیام هشدار نسبت به پیامدهای طرح الحاق کرانه باختری و دشت اردن توسط اسرائیل، به این کشور سفر کرده است، با گابی اشکنازی همتای اسرائیلی‌اش دیدار و گفت‌وگو کرد.

ماس در ادامه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و بنی گانتز وزیر دفاع این کشور به طور جداگانه دیدار خواهد کرد.

به گزارش رسانه‌های محلی، ماس در دیدارهای مذکور از احتمال آسیب دیدن روابط اسرائیل و آلمان در پی اجرای این طرح سخن خواهد گفت.

وی همچنین با سران فلسطین نیز از طریق ویدیو کنفرانس در این زمینه گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آلمان سپس اسرائیل را به مقصد اردن ترک خواهد کرد.

پیشتر روزنامه «هاآرتص» گزارش کرده بود که اسرائیل مانع سفر روز چهارشنبه وزیر امور خارجه آلمان به فلسطین به بهانه تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا شده است.

طرف اسرائیل به بهانه‌گیری تدابیر ویروس کرونا به وزیر امور خارجه آلمان ابلاغ کرده در صورتی که به رام‌الله برود و برای رفتن از اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل‌آویو برگردد، ممکن است به مدت 14 روز قرنطینه شود.

ماس نیز به دنبال این برخورد اسرائیل از سفر به رام‌الله منصرف شد و تصمیم گرفت با مقامات فلسطینی طی سفر خود به اسرائیل از طریق ویدیو کنفرانس گفت‌وگو کند.

منع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟