توافق برای دیدار وزرای خارجه فلسطین و اسرائیل برای ازسرگیری روابط سیاسی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع سیاسی در تل آویو از توافق اسرائیل و فلسطین برای برگزاری نشست وزرای خارجه اسرائیل و فلسطین برای از سرگیری روابط سیاسی و مذاکرات صلح خبر دادند.

به گزارش «الشرق الاوسط»، این دیدار قرار بوده در هفته جاری انجام شود اما به علت شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده در اسرائیل به تعویق افتاده است.

به گفته این منابع، این توافق پس از وساطت های مصر و فرانسه و اردن و آلمان انجام شد و «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، به نمایندگی از چهار کشور تلاش های بسیاری برای تحقق این دیدار انجام داده است.

یک منبع نزدیک به «گبی اشکنازی»، وزیر خارجه اسرائیل، تأکید کرد که هدف از این دیدار ازسرگیری روابط سیاسی میان اسرائیل و فلسطین است.

یک منبع نزدیک به تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز تأکید کرد که این دیدار در چارچوب طرح «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، که در ماه سپتامبر گذشته آن را اعلام کرد انجام می شود. عباس در این طرح اعلام کرد که مذاکراتی دیپلماتیک برای برگزاری کنفرانسی بین المللی با مشارکت کشورهای چهارجانبه برای ازسرگیری مذاکرات صلح آغاز می کند.

«ریاض المالکی»، وزیر خارجه فلسطین، از تلاش های چهارجانبه مصر، اردن، فرانسه، آلمان «به خصوص در شرایط کنونی که منطقه شاهد تحولات بسیار است» تقدیر کرد و افزود که فلسطین با بهره برداری از حمایت برادران عرب و کشورهای چهارگانه برای بازیابی حقوق مشروع ملت فلسطین ازجمله حق تعیین سرنوشت و استقلال و حاکمیت ارضی و تحقق کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس در مرزهای 1967 تلاش می کند.

او همچنین گفت که فلسطین آماده ازسرگیری روابط با دولت جدید امریکاست و مذاکراتی ابتدایی در این باره آغاز شده است.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟