توافق حوزه حمل و نقل هوایی اردن و رژیم صهیونیستی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
همزمان با گشوده شدن آسمان‌ امارات، بحرین و عربستان به روی هواپیماهای اسرائیلی در پی امضای توافق صلح بین ابوظبی و تل آویو، اردن نیز روز پنجشنبه توافق هواپیمایی را با رژیم صهیونیستی به امضا رساند تا دو طرف به تمام پروازهای بین المللی اجازه عبور از حریم هوایی خود به تمام مقاصد را بدهند.

. طرفین در سال های گذشته برای دستیابی به این توافق مذاکراتی را انجام داده بودند اما به نظر می رسد پس از امضای توافق عادی سازی روابط بحرین و امارات با اسرائیل در روز 15 سپتامبر و گشایش حریم هوایی عربستان بر روی پروازهای اسرائیلی، سرانجام رایزنی‌های امان و تل آویو در این راستا نیز موثر واقع شده و قرار است مسیر پروازهای بین کشورهای خلیج فارس، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی را کوتاهتر و همزمان میزان آلایندگی‌ها را نیز کاهش داده و هزینه‌های اضافی را از بین ببرد.  

توافق صورت گرفته بین اردن و اسرائیل روز جمعه به اجرا در آمد و طبق آن ابتدا حریم هوایی اردن و رژیم صهیونیستی به مدت 7 ساعت از 11 تا 18 به وقت محلی باز خواهد بود. در روزهای پایان هفته‌ نیز حریم هوایی دو طرف به مدت 12 ساعت و در ایام تعطیلات به مدت 24 ساعت به روی پروازهای بین المللی گشوده خواهد شد. میری رگو وزیر حمل و نقل رژیم صهیونیستی ضمن تقدیر از حمل و نقل هوایی اروپا برای تحقق توافق مزبور، گفت: «در حال گشایش راه‌های جدید همکاری سیاسی، اقتصادی و حمل و نقل با کشورهایی هستیم که مرزها و منافع مشترک با ما دارند و دیدگاه صلح منطقه‌ای را به اشتراک می‌گذارند.» در حال حاضر ال-عال یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی به صورت هفتگی یک پرواز باری را به مقصد دوبی انجام می‌دهد و شرکت «اسراایر» نیز قراردادی را در ماه سپتامبر جهت انجام پروازهای خود به امارات امضا نموده است. در نتیجه، این توافق‌ها با امارات می تواند هزینه و مسافت پروازها به مقاصد آسیایی و شبه قاره هند را به طرز محسوسی کاهش بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟