پیوستن بازیکن اسرائیلی به باشگاه النصر امارات

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
با گرم تر شدن روابط ابوظبی و تل آویو ضیا سبع به عنوان اولین بازیکن اسرائیلی شاغل در یکی از لیگ‌های فوتبال کشورهای منطقه کار خود را در باشگاه النصر امارات آغاز کرد

وی دوشنبه گذشته با قراردادی که گفته می‌شود ارزش آن 3 میلیون دلار است، به صورت رسمی از باشگاه گوانجو چین به تیم ششم لیگ امارات در فصل 20-2019، پیوست و باب ورود بازیکنان اسرائیلی به لیگ‌های عربی را گشود تا احتمال رویارویی آنها با تیم‌های فوتبال ایرانی در آینده نزدیک دور از دسترس به نظر نرسد.

ضیا سبع در کنار یکی از مدیران باشگاه النصر امارات

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نرم شدن مواضع اتحادیه عرب در قبال این رژیم گمانه زنی‌ها در خصوص ایجاد توافق صلح دیگر کشورهای منطقه با تل آویو در آینده‌ای نزدیک را تقویت کرده است. پیشگامی شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان در لغو تمامی تحریم های اقتصادی کشورش بر علیه اسرائیل سبب شده تا بسیاری بر این امر تاکید ورزند که سایر کشورهای عربی نیز در آینده ای نزدیک مسیری مشابه را در پیش خواهند گرفت.

اما در سایه تحکیم روابط ورزشی جهان عرب با رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد احتمال رایزنی های پشت پرده طرفین به منظور بازگشت رژیم صهیونیستی به جمع اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا را نمی توان از نظر دور داشت. رژیم صهیونیستی پس از حضور در 4 دوره از رقابت‌های بازی‌های آسیایی در سال‌های 1956، 1960، 1964 و 1968 در نهایت با وجود تمایل برای کسب میزبانی بازی‌های 1972، با تحریم شدن از جانب اتحادیه عرب از کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شد و در نهایت با موافقت کشورهای اروپایی در سال 1994 تیم ملی فوتبال رژیم اشغالگر به عضویت یوفا درآمد.

عدم توفیق باشگاه‌های اسرائیلی در حوزه یورو برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا و ناتوانی در کسب موفقیت های چشمگیر (مکابی حیفا در فصل‌های 03-2002 و 10-2009، مکابی تل آویو در فصل‌های 05-2004 و 16-2015، هاپوئل تل آویو در فصل 11-2010 به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه پیدا کردند) ممکن است محرک مسئولان فدراسیون این رژیم به منظور بازگشت به آسیا باشد. علاوه بر این رژیم صهیونیستی در رده ملی نیز – به استثنای حضور در جام جهانی 1970- موفق به راهیابی به جام جهانی  فوتبال نشده که همین امر ممکن است مدیران فدراسیون فوتبال این رژیم را به حضور در رقابت های انتخابی در قاره آسیا ترغیب سازد.  در نتیجه می توان انتظارداشت در گام نخست حضور تیم‌های ورزشی ایران در برابر نمایندگان رژیم اشغالگر منع گردد و در ادامه نسبت به ادامه حضور کشورمان در کنفدراسیون های ورزشی آسیا مجبور به تجدیدنظر کردن باشیم. علاوه بر این انتظار می رود امتناع از رقابت با نمایندگان این رژیم در آینده ای نزدیک سرنوشتی مشابه فعالیت فدراسیون جودو ایران که از سال گذشته به علت عدم تقابل جودوکارهای ایرانی با اسرائیلی دچار تعلیق شده است را پیش روی ورزش و کمیته ملی المپیک ایران قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟