قدرت نمایی طرفداران صدر در خیابان ها به بهانه حمله بعثی ها و داعش

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یک منبع مطلع در نجف علت حضور نیروهای سرایا السلام در خیابان ها را قدرت نمایی برای منتقدان صدر در نشست اخیر ادبای نجف دانست.

یک منبع امنیتی مطلع در استان نجف امروز دوشنبه حقیقت وجود اطلاعاتی مبنی بر قصد داعش و بعثی ها برای هدف قرار دادن اماکن مقدس و ایجاد آشوب در استان را فاش کرد و به حضور نیروهای سرایا السلام، وابسته به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر واکنش نشان داد.

وی در گفت وگویی با پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: اطلاعاتی که از سوی صالح محمد العراقی منتشر شده مبنی بر توافق داعش و بعثی ها برای حمله به نجف، کربلا و بغداد، خیالی و نادرست است.

این منبع تاکید کرد که تمامی نیروهای امنیتی نظامی و غیرنظامی، اطلاعاتی در این خصوص دریافت نکرده اند.

منبع مذکور توضیح داد که حضور سرایا السلام در واقع فقط قدرت نمایی و حامل پیامی به منتقدان صدر در نشست ادبای نجف که اخیرا برگزار شده، بود.

وی اشاره کرد که به نیروهای امنیتی دستور داده شده تا هیچ درگیری با نیروهای سرایا السلام نداشته باشند.

پیشتر نیروهای سرایا السلام، شاخه نظامی جریان صدر در خیابان های بغداد و نجف و کربلا حضور یافتند.

نیروهای سرایا السلام در پی وجود اطلاعاتی مبنی بر قصد داعش برای حملات بزرگ و ایجاد آشوب در بغداد و سایر استان ها، در حالت آماده باش قرار گرفتند.

پیش از این «صالح محمد العراقی»، بازتاب دهنده مواضع صدر گفت که تقریبا اطلاعاتی درباره توافق بعثی ها، داعش و برخی نفوذی ها برای حمله به برخی اماکن مقدس در نجف اشرف و کربلا و بغداد به دست آنها رسیده است.

وی گفت که این حملات فقط به اماکن مقدس شیعیان نیست بلکه می توان گفت برای ایجاد فتنه و آشوب انجام می شود.

دو روز پیش، صالح محمد العراقی که منتشر کننده مواضع صدر است، منتقدان صدر در یک مراسم ادبی در نجف را، بعثی، داعشی و عاشق دشمن صهیونیستی خطاب کرده بود.

یک نشست ادبی و شعری برای بزرگداشت اولین سالروز «کشتار نجف» که در آن ده ها نفر توسط طرفداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر کشته و زخمی شدند، برگزار شد و برخی از حاضران شعارهایی علیه صدر سر دادند و وی را به دادن دستور به طرفدارانش برای حمله به میدان تظاهرات در استان نجف متهم کردند.

منابع محلی در نجف به العربی الجدید گفتند که برخی از شخصیت های مدنی، فعالان و روشنفکران در این مراسم تحت عنوان «الوطن حتی الموت»، (وطن تا پای جان) شرکت کردند و برخی از شعرا، قصائدی درباره قربانیان حادثه مذکور خواندند و در این میان برخی نیز شعارهایی در محکوم کردن صدر و متهم کردن وی به دستور به طرفدارانش برای حمله به میدان تظاهرات در نجف سردادند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟