تحلیل روزنامه صهیونیستی از نباید‌های رای دهی یهودیان به ترامپ

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
از دیدگاه ریچارد اچ شوارتز استاد بازنشسته ریاضیات دانشگاه استتن آیلند ایالت نیویورک و رئیس بازنشسته سازمان گیاهخواران یهودی شمال آمریکا که یادداشتی برای روزنامه جروزالم پست نوشته است، انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا برای آینده یهودیان اسرائیل و در واقع تمام جهان بسیار مهم است.

 وی در بادداشت خویش دلایل زیر را درباره این که چرا یهودیان می بایست از جو بایدن نامزد دموکرات به جای دونالد ترامپ حمایت کنند، مطرح کرده است.

  1. ترامپ با سنبل کاری در واکنش به شیوع ویروس کرونا از ابتدا آن را دست کم گرفت و درباره آن به مردم آمریکا دروغ گفت تا در نهایت وضعیت را بسیار بدتر آن چه که باید می‌بود، نماید. ترامپ به رغم هشدارهای مکرر کارشناسان پزشکی، به برگزاری تجمعات در مکان‌های سرپوشیده با حضور هزاران تن از حامیان خود بدون رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک ادامه داد. نتیجه آن شد که ده‌ها هزار نفر از آمریکایی‌ها به راحتی جان خود را از دست دادند و ایالات متحده آمریکا با داشتن فقط 4 درصد از جمعیت جهان، 20 درصد شمار مبتلایان به کووید-19 را به خود اخصاص داد. اساسا ترامپ در محافظت از مردم آمریکا شکست خورد.

                                         تجمع هواداران ترامپ در کارزار‌های انتخاباتی او در ایام شیوع کرونا

  1. به رغم اجماع کارشناسان اقلیمی در مورد اینکه جهان بدون ایجاد تغییرات بزرگ به زودی اتفاقات اقلیمی فاجعه آمیزی را تجربه خواهد کرد، ترامپ نه تنها منکر تغییرات آب و هوایی است بلکه در کنار دیگر سیاستمداران جمهوریخواه تمام تلاش خود را کرد تا قانون کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تضعیف یا لغو کند. از همین رو اسرائیلی‌ها باید نگران تغییرات آب و هوایی باشند. با گرم­تر و خشک­تر شدن هوای خاورمیانه به اعتقاد کارشناسان مسائل اقلیمی، احتمال خشونت، تروریسم و جنگ در منطقه شدت می یابد. در صورت ذوب سریع یخچال‌های طبیعی و کوه‌های یخی قطب، دشت ساحلی که بیشتر مساحت اسرائیل را تشکیل می‌دهد و همچنین زیرساخت‌های آنان با بالا رفتن سطح آب دریای مدیترانه به زیر آب خواهند رفت.
  2. سیاست‌های ترامپ بر خلاف ارزش‌های بنیادی یهودیان در خصوص نگرانی از محرومین، گرسنگان و ضعفا است. ترامپ به جای تلاش برای بهبود طرح درمانی اوباما (اوباما-کر) از قانونی حمایت کرد که منجر به از دست رفتن بیمه درمانی میلیون‌ها نفر شد و بسیاری دیگر نیز حق بیمه سنگین تری پرداخت می‌کنند. ترامپ و قانونگذاران جمهوری خواه همچنین به جای حمایت از تلاش‌ها برای بازسازی زیرساخت‌های فرسوده ایالات متحده، لایحه مالیاتی ارائه کرد که به سود ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ شد. همین مساله کسری بودجه آمریکا را به شدت افزایش داد و بهانه‌ای به دست جمهوریخواهان داد تا به خواسته‌های طولانی مدت خود جهت قطع امنیت اجتماعی، بیمه سالمندان، بیمه مستمندان، حفظ محیط زیست و مراقبت‌های بهداشتی برسند.
  3. موفقیت ترامپ برای دست کم یک نسل، یک دیوان عالی محافظه کار را بر روی کار خواهد آورد. احکام دین یهود مانند سقط جنین که طبق شریعت یهود در مواردی برای نجات جان زن‌ها لازم است، با وجود یک دیوان عالی بسیار محافظه کار این حق گرفته خواهد شد. چنین دیوان عالی ترامپ و قانونگذاران جمهوریخواه را قادر می‌سازد تا اوباماکر را بدون طرح جایگزین برای آن، حذف کنند و به بسیاری از برنامه‌های مثبتی که دموکرات‌ها در چندین دهه ارائه کردند، پشت کنند.
  4. براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، ترامپ در جریان سه سال و نیم حضور در کاخ سفید 2 هزار اشتباه یا ادعای غلط را مطرح کرده است که حتی برخی از اشتباهات پس از مطرح شدن در فضای رسانه دوباره توسط او تکرار شده است. این اشتباهات شامل هزار و 200 ادعای غلط درباره همه گیری ویروس کرونا می‌شود عاملی که منجر به نرخ بالای ابتلا در ایالات متحده شد.
  5. برت استفان ستون نویس محافظه کار روزنامه نیویورک تایمز در مورد ترامپ نوشته است که شخصیت او با دروغ، خودشیفتگی، قلدری، تعصب، جهل، پارانویا و بی کفایتی عجین است.
  6. شمار زیادی از جمهوریخواهان برجسته از بایدن حمایت می‌کنند زیرا آنها معتقد هستند که ترامپ برای ریاست جمهوری نامناسب است. 20 تن از اعضای سابق جمهوریخواه کنگره و دست کم دو فرماندار سابق جمهوریخواه اعلام کردند که از بایدن حمایت می‌کنند. بیش از 70 تن از مقامات امنیت ملی سابق از جمله جمهوریخواهان طی نامه‌ای با تایید بایدن، اعلام کردند که ترامپ به شدت نقش آمریکا به عنوان رهبر جهانی را خدشه دار کرده، وی برای رهبری در جریان یک بحران ملی نامناسب است و خواهان نفوذ خارجی در انتخابات ریاست جمهوری شده است. همچنین جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و جیمز متیس وزیر دفاع سابق آمریکا به شدت از ترامپ انتقاد کرده‌اند و از وی حمایت نخواهند کرد.
  7. اقدامات و اظهارات ترامپ به جای وحدت بخش بودن به شدت اختلافات در آمریکا را افزایش داده است و اخیرا باعث افزایش چشم گیر در یهودستیزی و خشونت توسط گروه‌های افراطی سفید پوست شده است.
  8. بایدن و کاملا هریس نامزد معاون ریاست جمهوری در انتخابات هر دو سابقه درخشانی در حمایت از اسرائیل و علیه یهودستیزی دارند. درحالیکه جمهوریخواهان زحمت برنامه ریزی در برنامه کار نامزد انتخاباتی خود را نداشتند، دموکرات‌ها برنامه حمایتی بسیار قدرتمندی از اسرائیل داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟