وزارت امور خارجه عربستان: گزارش قتل جمال خاشقچی را قاطعانه رد می کنیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

وزارت امور خارجه عربستان با صدور بیانیه ای ضمن مخالفت قاطعانه با این گزارش، آن را ناشی از نتیجه گیری های توهین آمیز و نادرست دانست.

عربستان شب گذشته با صدور بیانیه ای نسبت به گزارش امریکا در خصوص جنایت قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول واکنش نشان داد.

وزارت امور خارجه عربستان اعلام کرد که آنچه در گزارش ارسالی به کنگره امریکا در خصوص قتل خاشقچی آمده را پیگیری کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده که این کشور به صراحت نتیجه گیری های توهین آمیز و نادرست از عربستان را رد می کند و آن را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد و تاکید کرد این گزارش شامل اطلاعات و نتیجه گیری های نادرست بود.

وزارت امور خارجه عربستان تصریح کرد که طرف های مرتبط پیش از این تاکید کرده اند که این جنایت مفتضحانه، نقض آشکار قوانین و ارزش های عربستان بوده و گروه مرتکب آن، تمام قوانین و اختیاراتی را که در محل کار خود داشتند، نقض کردند.

در این بیانیه توضیح داده شده که عربستان همه اقدامات قضایی لازم برای تحقیقات در خصوص گروه عامل این جنایت و تحویل آنها به دستگاه قضایی را انجام داده است به صورتی که احکام قضایی برای آنها صادر شد و خانواده خاشقچی نیز از این مساله استقبال کردند.

بیانیه مذکور افزود: حقیقتا تاسف بار است که گزارش این چنینی با نتیجه گیری های اشتباه و غیر قابل توجیه صادر می شود در حالی که عربستان این جنایت شنیع را محکوم و گام هایی برای تضمین عدم تکرار آن اتخاذ کرده است و اعلام کرده است که هر اقدامی که به اعتبار رهبری، حاکمیت و استقلال دستگاه قضایی اش لطمه بزند، نمی پذیرد.

در پایان نیز عربستان اشاره کرد که شراکت بین عربستان و امریکا شراکتی قوی و مستحکم است که طی هشت دهه گذشته مبتنی بر پایه هایی مستحکم که اساس آن احترام متقابل بوده، است.

این کشور ضمن بیان اینکه نهادهای دو کشور در جهت تقویت این روابط در زمینه های مختلف تلاش می کنند، بر افزایش هماهنگی و همکاری بین دو کشور برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

عصر جمعه، دولت امریکا نسخه ای محرمانه از گزارش سیا درباره کشته شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در سال 2018 را منتشر کرد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی در گزارش منتشر شده در وب سایت دولت گفت: ما معتقدیم که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با عملیات در استانبول برای دستگیری یا کشتن جمال خاشقچی روزنامه نگار در سال 2018 موافقت کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟