سفر شهرک نشینان اسرائیلی به دوبی برای روابط تجاری

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در روزهای اخیر هیاتی از شهرک نشینان اسرائیلی ساکن در شهرک های کرانه باختری برای ایجاد روابط تجاری با امارات با سفر به دوبی مورد استقبال مسئولین اماراتی قرار گرفتند که همین مساله خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته است.

این گروه صهیونیستی به رهبری یوسی داگان رئیس شورای منطقه‌ای سامریه (نماینده شهرک نشینان شمال کرانه باختری) با هدف افزایش همکاری در زمینه شیرین کردن آب و مخصوصا همکاری در حوزه کشاورزی مذاکراتی را با شرکت‌های فعال در حوزه کنترل آفات داشتند. امارات همچنین اخیرا تصمیم به واردات مشروبات الکلی موردنیاز خویش از شرکت های مستقر در بلندی‌های جولان گرفته است.

یوسی داگان از جمله صهیونیست‌های افراطی است که انتقادات زیادی را به نتانیاهو برای تعلیق طرح الحاق کرانه باختری داشته و از ضرورت به کارگیری اهرم‌های فشار برای الحاق اراضی فلسطینی‌ها به زمین‌های تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی سخن به زبان می آورد.

                      یوسی داگان (نفر دوم از سمت راست) رئیس بخش شورای منطقه سامریه در کنار تجار اماراتی

آمریکا اخیرا با امضای قرارداد برای ادامه همکاری بین 3 موسسه تحقیقاتی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی اجازه فعالیت‌های تحقیقاتی به آنها در مناطق اشغالی را داده است. این اقدام نشان دهنده مشروعیت بخشی واشنگتن به شهرک‌های یهودی نشین حاضر در کرانه باختری است که از دید جامعه جهانی غیر قانونی به حساب می‌آیند. در همین راستا جنبش‌های تحریم علیه این مناطق در جهان به خصوص کشورهای اروپایی در حال افزایش است. واشنگتن از سال 1978 شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری را غیر قانونی اعلان داشت اما در دوره ترامپ این سیاست تغییر کرد. در نتیجه همین تغییر رویکرد بود که مایک پمپئو در روزهای اخیر به عنوان نخستین وزیرخارجه ایالات متحده آمریکا به این مناطق اشغالی سفر کرده است.

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟