انتقاد اسرائیل کاتص از عملکرد وزارت بهداشت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«اسرائیل کاتص»، وزیر دارایی رژیم، از مقامات وزارت بهداشت از ناتوانی مسئولین ذیربط در مهار کرونا انتقاد کرد و گسترش این بیماری را نتیجه بی‌دقتی آنها دانست.

کاتص و «عمیر پرتص»، وزیر اقتصاد به دلیل پیامدهای منفی اقتصادی با اعمال محدودیت‌ سراسری مخالف بوده و این امر را باعث تشدید کسری بودجه می‌دانند. کاتص روز 13 سپتامبر در نشست کابینه از مقامات وزارت بهداشت و به‌ویژه گم‌زو انتقاد کرد و گفت: «ما وضعیتی دشوار را تجربه می‌کنیم، زیرا وزارت بهداشت وظایفش را به خوبی انجام نمی‌دهد، بااین‌حال که همه منابع لازم در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.» این درحالیست که وزارت بهداشت نیز در اختیار حزب لیکود است.

                          اسرائیل کاتص و یولی ادلشتاین، وزرای دارایی و بهداشت رژیم صهیونیستی

«یولی ادلشتین»، وزیر بهداشت نیز در پاسخ به کاتص گفت: «هیچ انتخاب دیگری جز اعمال محدودیت بر آمد و شد نداشتیم. این یک روز دشوار برای کشور است، اما انتخاب دیگری نداریم. من اجازه نمی‌دهم درباره این طرح مذاکره‌ای صورت بگیرد، باید آن را به طور کامل اجرا کنیم. اگر این طرح پذیرفته نمی‌شد من به دنبال طرح دیگری نمی‌رفتم زیرا کروناویروس یک موضوع سیاسی نیست و نمی‌شود با آن پوپولیستی برخورد کرد. زندگی و جان انسان‌ها به آن بستگی دارد.»

یکی از نتایج قطعی اجرای طرح محدودیت آمد و شد و تعطیلی کسب و کارها از یکسو وارد شدن آسیب‌هایی شدید به کسب‌وکارها در سرزمین‌های اشغالی و از سوی دیگر کاهش درآمدهای دولت و افزایش مخارج آن به دلیل نیاز بیشتر به تزریق کمک‌های یارانه‌ای به اقتصاد برای سرپا نگهداشتن مشاغل مذکور است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد با توجه به کاهش محسوس درآمدهای رژیم و نیز عدم تصویب قانون بودجه، باید منتظر بی‌ثباتی‌های اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی باشیم. به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به پایان مهلت تصویب بودجه (حدود 70 روز باقی مانده) مسائل اقتصادی اهمیت بیشتری نیز پیدا کند و عامل اختلاف بعدی میان دو حزب لیکود و آبی و سفید نیز ناشی از مسائل اقتصادی خواهد بود. این وضعیت در نظرسنجی‌ها بیشتر به زیان حزب لیکود است که وزارت دارایی را در اختیار دارد.

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟