رژیم صهیونیستی مانند آچاری در سیاست ایران بایدن است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

ترور شهید فخری­ زاده می ­تواند آغاز یک برخورد در مورد سیاست مناسب در قبال ایران بین رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد. وی سپس نظرات چهره  ­های نظامی رژیم صهیونیستی در این زمینه را جویا ‌می‌شود. تحلیلگران اسرائیلی عمدتاً دلیل این اقدام را به تغییر دولت در آمریکا و علاقه‌مندی تیم بایدن به بازگشت به برجام مربوط می ­ دانند.

زیلبر در این مقاله به این موضوع می­ پردازد که ترور شهید فخری زاده می­  تواند آغاز یک برخورد در مورد سیاست مناسب در قبال ایران بین رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد. وی سپس نظرات چهره ­های نظامی رژیم صهیونیستی در این زمینه را جویا ‌می‌شود. تحلیلگران اسرائیلی عمدتاً دلیل این اقدام را به تغییر دولت در آمریکا و علاقه‌مندی تیم بایدن به بازگشت به برجام مربوط می­دانند.

زیلبر به دیدار اخیر نتانیاهو با مایک پمپئو اشاره می­ کند که در آن، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش­ های آمریکا برای پیگیری استراتژی ” فشار حداکثری” علیه ایران تقدیر و از لیست 12 خواسته پمپئو از ایران دفاع کرد. از نظر زیلبر، این اظهارات نتانیاهو در پاسخ به استراتژی بایدن در قبال ایران مطرح شده است.

آنتونی بلینکن نامزد معرفی‌شده برای سمت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که در صورت پایبندی ایران به محدودیت‌های مندرج در توافق، ایالات‌متحده مجدداً به توافق خواهد پیوست و از آن به عنوان مبنایی برای گفتگوهای بعدی با تهران استفاده خواهد کرد.

زیلبر معتقد است که نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی چنین اقدامی را محو همه اهرم­های به‌دست‌آمده در دوران ریاست جمهوری ترامپ می­  دانند. بخش بزرگی از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی معتقدند که نتانیاهو خواستار این است که در مذاکره با ایرانیان شتاب نکند و از اهرم­های خود به خوبی استفاده کند؛ اما بخش دیگری نیز هستند که از ادامه این استراتژی نگرانند و معتقدند این استراتژی باعث شده تا ذخایر اورانیوم ایران افزایش یابد و فاصله این کشور با بمب اتم به کمتر از 3 ماه برسد.

 

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟