گفت‌وگوی محمود عباس با نخست وزیر نروژ

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «ارنا سولبرگ»، نخست وزیر نروژ در گفتگویی نلفنی به رایزنی پیرامون آخرین تحولات در پرونده فلسطین به ویژه پیامدهای اجرای طرح معامله قرن پرداختند.

نروژ از ابتدای سال 2021 به عنوان عضو غیر دائم وارد شورای امنیت شده است. ابومازن در این تماس از اسلو به دلیل تداوم حمایت از راهکار دو دولتی و نیز مخالفت با اقدامات یک سویه تل‌آویو قدردانی کرده است. عباس در این تماس همچنین از آمادگی خود و تشکیلات خودگردان به منظور آغاز مجدد فرایند مذاکره با رژیم صهیونیستی خبر داده، اما در ادامه تاکید داشت که این امر منوط به عقب نشینی نتانیاهو از ایده الحاق کرانه باختری و دره اردن خواهد. ابومازن همچنین خواستار ورود فعالانه‌تر طرف‌های جدید به مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و نظارت بین‌المللی بر آن شده است. سولبرگ نیز در این گفت‌وگو بر راهکار دو کشوری تأکید کرده و خواستار توقف اقدامات یک‌طرفه شده است.

گفتنی است از جمله مهم ترین محورهای تلاش‌های دیپلماتیک محمود عباس از هنگام به قدرت رسیدن ترامپ و تحول محسوس سیاست خارجی واشنگتن در قبال مسئله فلسطین، باز کردن پای شرکای جدید به مناقشه با رژیم صهیونیستی بوده است. در این راستا ابومازن با سران روسیه نیز مذاکره کرده و تماس با نخست وزیر نروژ نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟