اوج‌گیری ناامیدی و خودکشی میان فلسطینیان غزه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

 درحالی که بحران‌های اجتماعی و اقتصادی روز به روز در غزه شدت پیدا می‌کند، گزارش‌ها از افزایش ناامیدی میان فلسطینیان این باریکه حکایت دارند. در ماه های اخیر خودکشی‌های ناشی از ناامیدی به ویژه در میان جوانان ساکن غزه رشد چشمگیری یافته است. به گزارش شبکه العربیه انگلیسی در 7 ماه نخست سال 2020، 6000 نفر  اقدام به خودکشی کرده اند که از این بین 30 نفر جان خود را از دست داده اند.

«عیسی عمرو»، فعال حقوق بشر در این راستا به عرب نیوز گفت: «دلیل اصلی روی آوردن مردم به خودکشی در غزه نداشتن امید به زندگی و چشم اندازی از بهبود وضع معیشت است. مردم تحت فشار روانی و فیزیکی ناشی از محاصره هستند و چنددستگی داخلی و نقض آزادی‌های آنان نیز مزید برعلت می‌شود.»

تراکم بالای جمعیت این منطقه (بیش از دو میلیون نفر) که بیش از 50 درصد آنان را نیز افراد زیر 18 سال تشکیل می‌دهد باعث گردیده تا نیاز به شغل و نیز منابع در غزه بسیار بالا باشد. همچنین نرخ بیکاری در این منطقه به 40 درصد رسیده و غزه به تدریج در مسیر یک تراژدی انسانی گام بر می دارد. نقض دائمی حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در این منطقه از جمله دلایل تداوم بحران در غزه قلمداد می شود. به نظر می‌رسد با توجه به برنامه تل‌آویو برای الحاق کرانه باختری نمی‌توان چشم انداز مثبتی برای آتیه غزه متصور شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟