تغییر و تحولات در ترکیب نفرات دستگاه دیپلماسی رژیم صهیونیستی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

انتخاب «الکساندر بن زوی» به عنوان نامزد سفارت رژیم صهیونیستی در روسیه یکی از تصمیمات جدید وزارت خارجه رژیم بوده است. این دیپلمات باتجربه درحالی برای مأموریت راهی مسکو خواهد شد که سفارت تل‌آویو در مسکو یک سال بدون سفیر مانده بود. بن زوی سابقه خدمت در مسکو را نیز در کارنامه خود دارد و در حال حاضر نمایندگی رژیم صهیونیستی در لهستان را بر عهده دارد. او همچنین سفیر تل‌آویو در اسلواکی و کاستاریکا بوده است. بسیاری از گروه‌ ها در محافل سیاسی رژیم معتقدند بن زوی گزینه مناسبی برای مأموریت در مسکو است.

از سوی دیگر کمیته انتخاب کارگزاران وزارت خارجه «ایریت بن ابا»، «ادی شاپیرا»، «الکس گلدمن» و نیز «یوناتان تزداکا» را به ترتیب برای سفارت چین، کنسول شانگهای، سفارت بلاروس و کنسول بنگلور کاندیدا کرده است. با ورود «گابی اشکنازی» به این وزارت خانه در روز 18 ماه مه و تنها در عرض دو ماه و نیم وزارت خارجه تل‌آویو به شدت فعال شده است. در این بین «امیرا ارون» نیز از روز 7 ژوئن مسئولیت سفارت رژیم در مصر را عهده دار شد. همچنین در پنجم همان ماه 10 نفر دیگر از سوی کمیته انتخاب کارگزاران برای خدمت معرفی شده‌اند. «هاگیت بن یعکوو»، «میراو الیون شحر» و «زهاویت بن هیلل» از جمله این افراد هستند. همچنین نتانیاهو «گیلعاد اردان» را به عنوان سفیر تل‌آویو در واشنگتن و سازمان ملل انتخاب کرده و به احتمال زیاد «تزیپی هاتوولی» نیز سفیر لندن شود. همچنین «لیور هیات»، سخنگوی وزارت خارجه رژیم از انتصاب 18 زن به عنوان سفیر و مأمور دیپلماتیک خبر داده است.

اگرچه کابینه وحدت ملی با وزارت‌خانه های زیاد آغاز به کار کرده و عملکردش در حوزه‌های داخلی چندان رضایت‌بخش نبوده است، اما برخلاف انتظار عملکرد گابی اشکنازی در وزارت خارجه محسوس و قابل توجه بوده است. به نظر می‌رسد رژیم در دور جدید فعالیت‌های دیپلماتیک خود تلاش مجدانه ای با هدف جلب رضایت سایر دولت‌ها به تغییرات جدید (همچون شناسایی اورشلیم به عنوان پایتخت یکپارچه) آغاز نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟