آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی (هفته چهارم ژوئیه 2020)

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

در یک هفته گذشته رژیم صهیونیستی همچنان با سیر صعودی مبتلایان به کرونا مواجه بوده است؛ به نحوی که در طول روزهای هفته گذشته به طور میانگین روزانه 1600 تا 2100 فرد مبتلا به این ویروس شناسایی و پاسخ 7 تا 9 درصد از تست های اخذ شده، مثبت اعلام شد. بنابر آمار اعلان شده از سوی وزارت بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی تا روز جمعه 31 جولای 2020، مجموعا 70.970 نفر از ساکنین فلسطین اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان 512 نفر جان خود را از دست داده اند.

                                                                     آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی و جهان

همزمان با نرخ صعودی مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی منابع خبری از اشغال حداکثری تخت های مراکز درمانی در برخی از بیمارستان ها خبر دادند. بنابر اعلان روزنامه اسرائیل هیوم در حال حاضر ضریب اشغال تخت های بیمارستانی در «هداساه»، مهم ترین مرکز درمانی در رژیم صهیونیستی از رقم 178 درصد فراتر رفته است. در هفته گذشته رونمایی از سند راهبرد جدید رژیم صهیونیستی در مقابله با ویروس کرونا، تصویب طرح اعطای بسته حمایتی 72/1 میلیارد دلاری به ساکنین و همچنین افزایش آمار فروش اسپرم در فلسطین اشغالی به سبب گسترش آمار بیکاران و کاهش درآمدها مهم ترین محورهای خبری و تحلیلی پرونده کرونا در رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده اند.

  • رونمایی از ستاره اسرائیل، راهبرد رژیم صهیونیستی در مقابله با ویروس کرونا

پس از انتصاب پروفسور «رونی گم زو» پزشک ایرانی تبار به عنوان مدیر پرونده کرونا در رژیم صهیونیستی، وی در روز سه شنبه در کنفرانسی خبری از راهبرد ملی اسرائیل به منظور مقابله با گسترش شیوع کرونا با عنوان «ستاره اسرائیل» رونمایی کرد. گم زو در نشست خبری خویش ضمن ابراز خرسندی از انتصابش در این سمت ابراز امیدواری کرد تا بتواند با همکاری کابینه و شهروندان روند مهار ویروس کرونا را در سریع ترین زمان ممکن سرعت ببخشد. وی در ادامه از راهبرد پنج گانه ستاره اسرائیل با هدف مهار کرونا نیز رونمایی کرد. براساس جزئیات منتشر شده از این طرح، کابینه رژیم مسئولیت خواهد داشت تا اهداف تعیین شده در ذیل را محقق کند:

  • شفافیت حداکثری در ارائه آمار و آگاهی بخشی به عموم؛
  • بهره گیری از حداکثر ظرفیت در دسترس با هدف انجام هر چه بیشتر تست های کرونا؛
  • اعطای اختیارات حداکثری به ارتش به منظور افزایش ظرفیت اخذ تست و تسریع در زمان پاسخگویی؛
  • انطباق میزان محدودیت های اجتماعی اعمالی براساس میزان آمار مبتلایان در هر منطقه؛
  • تسهیل روند رفع محدودیت های اجتماعی با هدف تامین منافع اصناف و فعالان اقتصادی.

تلاش های گم زو با هدف گشایش فعالیت های اقتصادی در سراسر فلسطین اشغالی، با مخالفت ضمنی نتانیاهو روبرو شده است؛ چرا که نخست وزیر اصرار دارد در سایه روند روزافزون اعتراضات در شهرهای مختلف از وضع محدودیت های اجتماعی به مثابه ابزاری برای مانع تراشی بر سر راه معترضین بهره گیرد.

همین امر سبب شد تا نفتالی بنت وزیر اسبق دفاع رژیم صهیونیستی ضمن اعلام حمایت خویش از ابتکار گم زو از نتانیاهو بخواهد تا از تمدید محدودیت های اجتماعی به ویژه برای مشاغلی چون رستوران داران و باشگاه های ورزشی خودداری نماید.

  • توافق اولیه کنست و کابینه رژیم صهیونیستی بر سر اعطای بسته حمایتی کرونا

پس از جلسات پر حاشیه کنست سرانجام با رای موافق 80 نماینده کنست – بدون رای مخالف – پیش نویس اولیه قانون اعطای بسته حمایتی اقتصادی به ارزش 72/1 میلیارد دلاری به خانواده های ساکن در فلسطین اشغالی به تصویب رسید. براساس اعلان مقامات مسئول، کابینه متعهد می شود تا با صدور یک چک مبلغ اعلان شده را به شکل زیر به حساب افراد و خانوارها واریز نماید:

  • کلیه افراد مجرد بالای 18 سال: 750 شکل (218 دلار)؛
  • زوج های دارای یک فرزند: 2000 شکل (583 دلار)؛
  • خانواده های دارای دو فرزند: 2500 شکل (729 دلار)؛
  • خانواده های صاحب سه فرزند و بیشتر : 3000 شکل (875 دلار)؛

سربازان فاقد شغل در طول 12 ماه گذشته پاداش 500 شکلی (150 دلاری) را نیز دریافت خواهند کرد.

با تایید نظر نمایندگان کنست، اسرائیل کاتص وزیر اقتصاد کابینه نتانیاهو و موشه گفنی رئیس کمیته اقتصادی کنست بررسی جزئیات بیشتر طرح مزبور را آغاز کرده اند. تصویب طرح حاضر در شرایطی است که بسیاری از چهره های برتر اقتصاد دان و منتقد سیاست های اقتصادی نتانیاهو معتقدند اعطای بسته حمایتی فوق می تواند میزان کسری بودجه رژیم صهیونیستی در سال 2020 را به 10 درصد برساند.

  • فروش اسپرم در سایه بحران بیکاری در فلسطین اشغالی

اما در سایه بحران اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری به 1/21 درصد در سرزمین های اشغالی، «توعی عساف» خبرنگار روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارش خود از افزایش 300 درصدی مراجعه ساکنین سرزمین های اشغالی به بانک های محلی اسپرم  با هدف کسب درآمد خبر داده است.

طولانی شدن دوره ترخیص در نزد سربازان به دلیل شیوع کرونا در پادگان ها و همچنین تعطیلی فعالیت مراکز علمی و دانشگاهی سبب شده تا بسیاری از سربازان و دانشجویان با هدف کسب درآمد به فروش اسپرم دست بزنند. به گزارش اسرائیل هیوم بانک های خصوصی اسپرم بسته به میزان تحصیلات، سوابق نظامی و پیشینه خانوادگی یک فرد ممکن است تا مبلغی معادل 1500 شکل (440 دلار) را برای خرید اسپرم به مراجعان خود بپردازند. این رقم در بیمارستان های دولتی تنها 600 شکل (175 دلار) می باشد؛ با این حال کابینه رژیم صهیونیستی اعلان داشته که افراد در کسب درآمد از این روش تا سقف 4800 شکل (1410 دلار) در ماه، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

گفتنی است روند فروش اسپرم از اوایل ماه مارس و پس از آغاز موج نخست شیوع بیماری کرونا در رژیم صهیونیستی توسط وزارت بهداشت متوقف شد اما از اواخر ماه آوریل با توجه به افزایش فشارهای اقتصادی

گفتنی است روند فروش اسپرم از اوایل ماه مارس و پس از آغاز موج نخست شیوع بیماری کرونا در رژیم صهیونیستی توسط وزارت بهداشت متوقف شد اما از اواخر ماه آوریل با توجه به افزایش فشارهای اقتصادی به ویژه در میان سربازان و دانشجویان، این وزراتخانه بار دیگر مجوز فعالیت بانک های دولتی و خصوصی فروش اسپرم را صادر نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟