سناریوهای رژیم صهیونیستی در مواجهه با ج.ا. ایران در نشست انستیتو مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

انستیتو مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو هفته گذشته با انتشار یک خلاصه راهبردی با عنوان «در میانه تقابل سایبری با ایران و پنجره فرصتی برای حمله هسته ای» به قلم «دودی سیمان» و «ایتای بارون» به ارزیابی سناریوهای احتمالی پیش روی رژیم صهیونیستی در منازعه با جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

این گزارش که حاصل برگزاری یک نشست هم اندیشی با حضور پژوهشگران برتر حوزه امنیتی ملی و امنیت سایبری رژیم بوده است می کوشد تا در سایه تشدید تنش ها میان طرفین در ماه های اخیر، وضعیت فرضی حمله سایبری ایران به سیستم بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا را مطرح ساخته و در مقابل به امکان سنجی واکنش های احتمالی این دو بازیگر در برابر ایران دست یازد.

بخش عمده ای از افراد حاضر در این نشست بر این باور بودند که بهتر است پاسخ درخوری در سطح سایبری و سیاسی به ایران داده شود؛ به نحوی که به گسترش حوزه درگیری ها میان طرفین نینجامد. با این حال برخی دیگر بر این نکته اذعان داشتند که در سایه نظام تحریمی وضع شده علیه ایران در سطح بین المللی، می توان از این وضعیت به مثابه فرصتی راهبردی به منظور حمله نظامی همه جانبه بر ضد برنامه هسته ای ایران بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟