مالاوی در قدس اشغالی سفارت افتتاح می‌کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
به گزارش رسانه‌های عبری از جمله روزنامه «معاریو»، «آیزنهاور ماکاکا» وزیر امور خارجه مالاوی در دیدار با «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه اسرائیل در این کشور اظهار داشت: کشورش قصد دارد در تابستان 2021 سفارت خود را در قدس افتتاح کند.

وزیر امور خارجه اسرائیل ضمن تبریک به دولت مالاوی بخاطر تصمیم به افتتاح سفارت در قدس و اینکه اولین کشور آفریقایی است که سفارتش را در قدس افتتاح می کند، گفت که یقین دارد سایر رهبران کشورهای آفریقایی نیز این تصمیم را اتخاذ خواهند کرد.

معاریو در ادامه نوشت: مالاوی از جمله سه کشور آفریقایی است که پس از جنگ ششم اکتبر 1973 رابطه خود را با اسرائیل قطع نکرد و در تماس مداوم با آن است.

این روزنامه عبری زبان همچنین گزارش داد که اعلام افتتاح سفارت مالاوی در قدس اشغالی پس از آن مطرح شد که رئیس جمهوری این کشور ماه گذشته میلادی در سخنانی گفت که درصدد افتتاح سفارت در این شهر است.

مالاوی نخستین کشورهای آفریقایی است که تمایل برای افتتاح سفارت خود در سرزمین‌های اشغالی را اعلام کرده است.

تاکنون آمریکا و گواتمالا سفارت خودرا در قدس اشغالی افتتاح کردند و کشورهای صربستان، کوزوو، هندوراس و جمهوری دومنیکن تمایل برای افتتاح سفارت های خود در قدس اشغالی را اعلام کرده اند.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تاریخ 6 دسامبر 2017 گفت که قدس اشغالی را پایتخت اسرائیل می‌داند و دستور سفارت انتقال ایالات متحده از تل‌آویو به قدس را صادر کرد.

این اقدام با واکنش شدید جامعه جهانی مواجه شد و فلسطینیان بسیاری در تظاهرات علیه این تصمیم شهید و مجروح شدند. آمریکا در 14 مه 2018، سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل کرد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟