آزمایش سامانه پدافندی S-400 توسط ترکیه همزمان با رزمایش‌ مصر و روسیه در دریای سیاه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سایت « defense news»، گزارش داد که ترکیه نخستین محموله سامانه پدافندی روسیه S-400 را برای آزمایش به نزدیکی دریای سیاه ارسال کرده است.

ترکیه قرار است تا این سامانه پدافندی روسی را به شهر بندری سینوپ منتقل کند، در همین رابطه مقامات ترکیه‌ای به همه پروازها با ارتفاع کمتر از 25 هزار پا در اطراف شهر سینوپ، محل آزمایش سامانه  هشدار داده است.

ترکیه پیشتر سکوهای پرتاب این سامانه را با استفاده از تریلرهای نظامی به شهر سینوپ منتقل شده است.

defense news در ادامه افزوده است که ترکیه برای نخستین بار سامانه پدافندی S-400 را با جنگنده‌هایF-16 ساخت امریکا در نوامبر گذشته آزمایش کرده است، ترکیه در ژوئن سال 2019 میلادی نخستین محموله این سامانه پدافندی را از روسیه تحویل گرفت.

این گزارش‌ها همزمان با اخباری منتشر می شود که از دیدارهای مصر و روسیه برای برگزاری مانورهای هوایی و دریایی در دریای سیاه در روزهای آتی حکایت دارد.

قاهره و مسکو در سه روز گذشته برای آمادگی بر سر برگزاری مانورهای دریایی به اسم «پل دوستی 2020» نشست‌هایی برگزار کرده اند اما هنور زمان برگزاری این مانور را اعلام نکرده اند.

قرار است این مانور با حضور ناوگان نظامی روسیه در دریای سرخ و نیروی دریایی مصر با حمایت هوایی مشترک برای تمرین ماموریت‌های حفاظت از مسیرهای دریایی و زمینی از تهدیدات مختلف برگزر شود.

این نخستین بار است که مصر یگان‌های دریای خود را به منطقه دریای سیاه که ترکیه در آن ساحل دارد، گسیل می‌کند.

تنگه بسفور که دریای سیاه و دریای مرمره و سپس دریای مدیترانه را به هم متصل می‌کند، در قلمرو ترکیه قرار دارد، این بدین معنی است که یگان‌های نظامی مصر برای رسیدن به دریای سیاه باید از تنگه بسفور ترکیه عبور کنند.

کشورهای ترکیه، روسیه، بلغارستان، گرجستان، رومانی و اوکراین در دریای سیاه ساحل دارند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟