روزنامه جمهوری لبنان: قطع ارتباط بین عون و الحریری، عامل تاخیر در تشکیل دولت جدید لبنان است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روزنامه جمهوری لبنان امروز شنبه، جزئیات ارتباط بین «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان و «سعد الحریری»، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان در سایه تشکیل دولت جدید لبنان را فاش کرد.

این روزنامه به نقل از برخی منابع سیاسی گزارش داد: گزینه ها در برابر همه محدود است و در نهایت رئیس جمهور و نخست وزیر مامور تشکیل کابینه باید بر سر تشکیل دولت به توافق برسند بنابراین هیچ فائده ای برای اتلاف وقت وجود ندارد و هرقدر که در تشکیل دولت تسریع شود از خسارت های بزرگی که ممکن است در پی تاخیر در تشکیل دولت به وجود بیاید جلوگیری می شود.

برخی مقامات و نیروهای سیاسی در لبنان معتقدند که قطع ارتباط بین رئیس جمهوری و نخست وزیر مامور تشکیل کابینه نه تنها به معنای تسلیم آنها در برابر پرونده تشکیل دولت لبنان است بلکه مسئولیت عدم تشکیل دولت را برعهده هر دو می گذارد به خصوص با توجه به اینکه سایر نیروهای سیاسی مرتبط با تشکیل دولت تاکید کردند که مانعی بر سر راه تشکیل دولت لبنان ایجاد نخواهند کرد.

به گفته این مقامات و نیروهای سیاسی، دو طرف سه چهارم راه برای تشکیل دولت جدید در لبنان را طی کرده اند و باید با اتخاذ رویکردهای جدید واقع گرایانه و آرام و به دور از هرگونه ملاحظه یا مانعی، پرونده تشکیل دولت جدید در لبنان را به سرانجام برسانند.

سعد الحریری پیش از این با کسب اکثریت آرا به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید در لبنان منصوب شد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟