تأکید پادشاه اردن بر قیمومیت بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی بیت المقدس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ملک «عبدالله دوم»، پادشاه اردن، تأکید کرد که مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان عرب است و باید برای تحقق صلح عادلانه و فراگیری که مورد قبول ملت ها باشد تلاش کرد.

وی با ارسال نامه‌ای خطاب به کمیته سازمان ملل برای پیگیری حقوق ملت فلسطین در روز جهانی هم‌بستگی با فلسطینیان (29 نوامبر) تأکید کرد که قدس و مقدسات آن همواره محور اهتمام و توجه اردن بوده و اردن بیش از یک قرن است که با افتخار مسئولیت اماکن مقدس فلسطینی در بیت المقدس را بر عهده دارد و به این مسئولیت پایبند خواهد ماند.

پادشاه اردن که «متولی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس است» در این نامه تأکید کرده که اردن در همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین و با حمایت سازمان ملل به این مسئولیت ادامه می‌دهد و برای تثبیت ایستادگی مردم قدس و جلوگیری از هرگونه تلاش برای تحمیل واقعیت جدید یا تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی برقرار در شهر بیت المقدس تلاش می‌کند.

ملک عبدالله افزوده که روند صلح دربرابر یک دوراهی قرار دارد، یا صلح عادلانه که به پایان اشغالگری و تشکیل دولت مستقل فلسطین بر مرزهای 1967 با پایتختی قدس شرقی بینجامد یا ادامه نزاعی که نقض دائم حقوق ملت فلسطین و اقدامات نامشروع آن را عمیق‌تر می‌کند و فرصت‌های رسیدن به صلح را تضعیف می‌کند.

در سال های اخیر گزارش های متعددی درباره تلاش امریکا برای پایان دادن به قیمومیت اردن بر اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در بیت المقدس در چارچوب طرح موسوم به «معامله قرن» منتشر شده بود.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟