افزایش تنش در «عین عیسی» سوریه؛ آیا قسد تسلیم فشارهای روسیه خواهد شد؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 تحولات میدانی در منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه در شرق رود فرات نشان می دهد که با شدت گرفتن فشارها از سوی روسیه بر نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) شاید این منطقه مجددا شاهد تنش نظامی باشد.

روسیه تلاش می کند تا از طریق فشار بر نیروهای قسد و تحویل عین عیسی به نیروهای نظام سوریه مانع از حمله گروه های مخالف سوریه شود.

یک صفحه در فیس بوک که به اخبار و حوادث استان رقه اهتمام دارد آورده که ارتش روسیه دوشنبه گذشته دو مکان نظامی در غرب شهر عین عیسی همزمان با ایجاد یک مکان نظامی دیگر در نزدیکی روستای الجدیده ایجاد کرده است.

در همین راستا منابع محلی گفته اند که یک کاروان از نیروهای نظام سوریه متشکل از خودروهای حامل نیروهای نظامی، خودروهای زرهی و آمبولانس وارد منطقه تحت کنترل قسد در جنوب شهر الطبقه در حومه غربی رقه شدند و فورا به سمت منطقه عین عیسی رفتند.

در مقابل برخی منابع از ارتش ملی سوریه به العربی الجدید گفتند که ارتش ترکیه در روز دوشنبه تجهیزات نظامی بیشتری به ناحیه تل ابیض در حومه شمال شرقی رقه آورده و آنها را به منطقه عین عیسی منتقل کرده است.

منابع اشاره کردند که ترکیه تجهیزات نظامی شامل توپخانه میدانی، خودروهای زرهی، تانک و نفربر آورده است و نیروهای مخالف سوریه و طرفدار ترکیه نیز خود را برای رویارویی و درگیری آماده کرده اند و ممکن است منطقه عین عیسی شاهد تنش نظامی باشد.

بیش از دو ماه است که گروه های مخالف سوریه تهدید به حمله به منطقه عین عیسی برای عقب راندن نیروهای قسد می کنند اما آشکارست که توافقات بین روسیه و ترکیه و مخالفت امریکا مانع از حمله نظامی شده است.

پیش از این رسانه ها اعلام کرده بودند که نشست در عین عیسی با حضور مسئولان روسی و افسران نظام سوریه و فرماندهانی از قسد برگزار شده تا امکان تحویل این شهر به نیروهای نظامی برای جلوگیری از حمله نظامی ارتش ترکیه را بررسی کنند.

اما به نظر می رسد قسد تحت فشارهای روسیه عقب نشینی نکند با توجه به اینکه این شهر از مرزهای سوریه با ترکیه بیش از 37 کیلومتر فاصله دارد و در توافق روسیه و ترکیه آمده است که نیروهای قسد باید به فاصله 32 کیلومتر از مرزهای ترکیه دور شوند.

از آن زمان تاکنون، نیروهای قسد و گروه های مخالف سوریه و طرفدار ترکیه بارها با یکدیگر درگیر شده و متقابلا مواضع هم را بمباران کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که تحت حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا هستند برای در پناه بودن از حمله نظامی گسترده ترکیه به آنها که ممکن است حضور آنها در شمال شرق این کشور با تهدید کند، به روسیه روی آوردند.

پیش از این امریکا در ماه اکتبر برای عدم حمله ترکیه به نیروهای قسد، برخی پایگاه ها و مواضع حضور خود را در غرب منطقه شرق رود فرات تخلیه کرد اما منطقه عملیات ترکیه را در نوار مرزی از شهر تل ابیض تا راس العین به طول صد کیلوتر مشخص کرد.

عین عیسی در شمال شهر رقه به فاصله 48 کیلومتری قرار دارد و یکی از شهرهای مهم با توجه به اینکه نقطه وصل بین شهرهای منطقه به شمار می آید، است.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟