به تعویق افتادن مذاکرات ترسیم مرزها بین لبنان و اسرائیل تا اطلاع ثانوی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 یک منبع امنیتی لبنان و یک مسئول اسرائیلی امروز دوشنبه اعلام کردند که مذاکرات ترسیم مرزها بین لبنان و اسرائیل که قرار بود چهارشنبه با میانجیگری امریکا برگزار شود تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

این منابع در گفت وگویی با خبرگزاری فرانس پرس گفتند که بدون مشخص کردن علت این تعویق، امریکا خواستار تعویق نشست مذاکرات ترسیم مرزها بین لبنان و اسرائیل شد.

اسرائیل و لبنان مذاکرات غیر مستقیم خود را در اکتبر و در مقر سازمان ملل برای حل و فصل اختلافات مرزی فیمابین آغاز کردند.

منبع امنیتی لبنانی گفت که میانجیگران امریکایی که خبر به تعویق افتادن مذاکرات را به طرف لبنانی دادند تماس هایی با دو طرف برقرار خواهند کرد.

مسئول اسرائیلی نیز گفت که امکان ذکر جزئیات به تعویق افتادن این نشست وجود ندارد اما منبع امنیتی لبنان تاکید کرد که علت به تعویق افتادن نشست مخالفت اسرائیل با پیشنهادهای لبنان است.

مذاکرات غیرمستقیم بین دو کشور بر سر مساحت 860 کیلومتر مربع بر اساس نقشه ای که سال 2011 به سازمان ملل فرستاده شد و لبنان بعدا آن را متکی بر ارزیابی ها اشتباه دانست در جریان است.

پیش از این چهار دور از مذاکرات میان لبنان و اسرائیل برای ترسیم مرزهای آبی در مقر سازمان ملل در شهر مرزی «الناقوره»، برگزار شد و قرار بود پنجمین دور از این نشست ها در تاریخ 2 دسامبر برگزار شود.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟