پیشنهاد ملک سلمان به امریکا برای حمله نظامی به قطر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مجله «فارین پالیسی»، پیشنهاد «ملک سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا در خصوص حمله به قطر را فاش کرد.

این مجله اشاره کرد که پادشاه عربستان در تماس تلفنی خود با ترامپ در 6 ژوئن 2017 یعنی فقط یک روز پس از قطع ارتباط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر از رئیس جمهوری امریکا خواست به قطر حمله نظامی کند اما ترامپ به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرد.

فارین پالیسی در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر کرد نوشت که امریکا پس از مدتی کوتاه از کویت خواست برای حل این بحران میانجیگری کند.

روزنامه وال استریت ژورنال هم در مه 2019 فاش کرده بود که ارتش عربستان در سال 2017 طرحی برای حمله نظامی به قطر آماده کرده بود.

این روزنامه به نقل از برخی مسئولان امریکایی، عربستانی و قطری نوشت که عربستان قصد داشت پس از حمله نظامی به قطر، کنترل میدان گازی شمال قطر که بزرگترین میدان گاز طبیعی در جهان است را به دست بگیرد.

وال استریت ژورنال تاکید کرد مسئولان امریکایی عربستان را قانع کردند که حمله به قطر نقض آشکار نظام بین المللی است و پس از آنکه اقدام به حمله نظامی برای عربستان سخت آمد، عربستان و متحدانش اقدام به محاصره اقتصادی قطر کردند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر در 5 ژوئن 2017 روابط خود با قطر را قطع کرده و این کشور را از طریق زمینی، هوایی و دریایی محاصره کردند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟