هاآرتص: شرکت اسرائیلی N.S.O برنامه پیشرفته جاسوسی پیگاسوس را به امارات و عربستان فروخته است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روزنامه عبری‌زبان هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که شرکت جاسوسی اسرائیل (N.S.O) در سال‌های اخیر برنامه پیشرفته جاسوسی پیگاسوس را به امارات و دیگر کشورهای شورای همکاری فروخته است، دولت‌های خریدار با این برنامه پیشرفته می‌توانند به تلفن همراه مخالفان خود نفوذ کرده و به اطلاعات شخصی آنان دست یابند.

به گفته هاآرتص، این قراراداد چندصد میلیون دلاری به میانجیگیری دولت اسرائیل انجام شده است.

این روزنامه در ادامه افزوده که شرکت اسرائیلی یاد شده یکی از فعال‌ترین شرکت‌های اسرائیلی در میان کشورهای شورای همکاری به شمار می‌رود و برنامه جاسوسی پیگاسوس که توسط این شرکت ارتقا داده شده است، به مقامات امنیتی کشوهای شورای همکاری این امکان را می‌دهد که به تلفن همراه مخالفان حکومت نفوذ کرده و از اطلاعات و داده‌های ذخیره شده در تلفن کپی‌برداری کند.

این برنامه جاسوسی همچنین این امکان را فراهم می‌آورد که بر تلفن همراه هک شده؛ کنترل یافته و از راه دور تصویربرداری یا صدا را ضبط کند بدون اینکه صاحب تلفن دست به اقدامی در گوشی خود بزند.

هاآرتص در ادامه گزارش خود نوشت که شرکت N.S.O تنها با سازمان‌های رسمی در کشورها همکاری می‌کند و هیچ تفاوتی میان کشورهای دموکراتیک یا دیکتاتوری مانند کشورهای شورای همکاری قائل نیست.

این روزنامه اسرائیلی اظهار داشت: مقامات اسرائیلی به صورت رسمی میان شرکت مذکور و سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای شورای همکاری در جلساتی که در تل‌آویو برگزار شد، وساطت کردند، N.S.O همچنین تیم ویژه‌ای برای فعالیت در کشورهای مذکور تشکیل داده اند و همه این افراد دارای ویزای خارجی هستند، این تیم یکی از سودآورترین تیم‌های این شرکت محسوب می شود که سالانه میلیون‌ها دلار درآمد عاید N.S.O می کند.

به گفته هاآرتص، شرکت N.S.O برای هر کشوری عنوانی ویژه درست کرده است که از حرف نخست آن کشور و نام خودرویی تشکیل می‌شود مثلا برای عربستان عنوان «سوبارو»، برای بحرین « BMW» و برای اردن « JAGUAR» استفاده شده است، این روزنامه همچنین تاکید کرده که N.S.O در سال‌های گذشته قراردادهایی برای فروش برنامه جاسوسی با عربستان، بحرین، عمان، ابوظبی و راس الخیمظ منعقد کرده است.

این روزنامه عبری‌زبان در پایان به نقل از کارمندان N.S.O آورده که تکنولوژی این شرکت بسیار مورد پسند مشتریان خلیجی قرار گرفته است، تکنولوژی که حجم قرارداد هر برنامه جاسوسی به 250 میلیون دلار می رسد.

در پی ترور فجیع «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، بسیاری از کارمندان شرکت N.S.O نسبت به استفاده غیراخلاقی از این تکنولوژی اعتراض کردند و حتی شماری از آنها استعفا داده و این شرکت را ترک کردند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟