قطر: عدم تکذیب گزارش پیشنهاد حمله نظامی به قطر از جانب عربستان، بیانگر واقعیت هاست

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مدیر دفتر رسانه ای وزارت خارجه قطر احمد بن سعید الرمیحی به گزارش «فارن پالیسی» درباره پیشنهاد عربستان به امریکا برای حمله نظامی به قطر واکنش نشان داد.

او با انتشار چند توئیت تأکید کرد که این گزارش «موضوعی شوک آور از کشوری عضو شورای همکاری» است و افزود که «مایه تأسف است که برخی اعضای این شورا در قبال یک عضو دیگر گزینه نظامی را مطرح می دانند».

الرمیحی تأکید کرد که شورای همکاری اساسا برای تأمین امنیت جمعی این کشورها تشکیل شده و قرار بوده هرگونه ائتلافی میان خود این کشورها باشد.

وی افزود که عدم تکذیب این خبر ازجانب عربستان نشان می دهد که واقعیت چیست و تأکید کرد که این موضوعی بسیار خطرناک برای امنیت و ثبات منطقه است.

رئیس دفتر رسانه ای وزارت خارجه قطر گفت که گزینه نظامی که برخی کشورهای عضو مطرح کرده بودند خلاف قوانین بین المللی و همه معاهده ها و میثاق هایی است که همه ما در مقام عضو سازمان ملل امضا کرده ایم.

به گفته الرمیحی این گزارش نشان می دهد که سیاست بی باکانه و غیر مسئولانه پیش گرفته شده که شبیه وضعیتی است که در اوایل دهه 1990 در منطقه پیش آمد.

پیش از این مجله «فارین پالیسی»، پیشنهاد «ملک سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا در خصوص حمله به قطر را فاش کرد.

این مجله اشاره کرد که پادشاه عربستان در تماس تلفنی خود با ترامپ در 6 ژوئن 2017 یعنی فقط یک روز پس از قطع ارتباط عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر از رئیس جمهوری امریکا خواست به قطر حمله نظامی کند اما ترامپ به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرد.

فارین پالیسی در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر کرد نوشت که امریکا پس از مدتی کوتاه از کویت خواست برای حل این بحران میانجیگری کند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟