امارات از تلاش های عربستان برای حل بحران شورای همکاری اعلام حمایت کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
امارات متحده عربی امروز سه شنبه از تلاش های عربستان برای حل بحران شورای همکاری که بیش از سه سال از آغاز آن می گذرد اعلام حمایت کرد.

در همین راستا «انور قرقاش»، وزیر مشاور امارات متحده عربی در امور خارجه در توئیتی نوشت که امارات از تلاش های خیرخواهانه عربستان به نیابت از 4 کشور حمایت می کند.

وی افزود که کشورش امید دارد که اجلاس شورای همکاری که قرار است در ماه کنونی برگزار شود موفقیت آمیز باشد.

قرقاش تاکید کرد که امارات از تلاش های کشور برادر کویت و تلاش های امریکا برای تقویت همبستگی در میان کشورهای عضو شورای همکاری قدردانی می کند.

تحلیلگران معتقدند که این اقدامات در راستای حل بحران شورای همکاری احتمال دارد در خصوص روابط بین ریاض و دوحه بدون حضور امارات که از بزرگترین منتقدان قطر طی این بحران بود، باشد.

اما این موضع اخیر امارات احتمال می دهد که این کشور نیز بخشی از حل این بحران باشد.

پیش از این «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان در هفته گذشته در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانس پرس گفته بود که کشورش و امارات، بحرین و مصر در خصوص بحران شورای همکاری هیچ پیشرفتی نداشتند.

عربستان و سه کشور دیگر عربی در ژوئن 2017 به بهانه ارتباط قطر با ایران و حمایت از تروریسم که دوحه آن را رد می کند، رابطه خود با قطر را قطع کردند.

این کشورها، شهروندان قطری مقیم خود را مجبور به ترک کشور کردند و ضمن ممانعت از عبور هواپیماهای قطری بر فراز آسمان هایشان، مرزها و بنادر خود را به روی قطر بستند.

پیش از این مصر نیز به تلاش ها برای حل بحران شورای همکاری واکنش نشان داد و از تلاش های کویت برای حل این بحران قدردانی کرد.

پس از قطع ارتباط این 4 کشور با دوحه، آنها لیستی از 13 خواسته خود از قطر شامل بستن شبکه الجزیره و کاهش روابط با ترکیه را صادر کردند.

اما این اقدام رابطه بین قطر و ایران و ترکیه را تقویت کرد و به منافع استراتژیک ریاض آسیب وارد کرد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟