هشدار کارشناسان درباره حمله «بی‌ملاحظه» ترامپ به ایران

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
به گزارش «الجزیره انگلیسی» سخنان «تهاجمی» دولت ترامپ ترس از رویارویی احتمالی با ایران را قبل از استقرار بایدن افزایش داده است و ترامپ می‌تواند در آخرین روزهای حضور خود، اقدامات نظامی «بی‌پروا» علیه ایران انجام دهد.

 

به گزارش «الجزیره انگلیسی» سخنان «تهاجمی» دولت ترامپ ترس از رویارویی احتمالی با ایران را قبل از استقرار بایدن افزایش داده است و ترامپ می‌تواند در آخرین روزهای حضور خود، اقدامات نظامی «بی‌پروا» علیه ایران انجام دهد.

🔸 دنی پستل، دستیار مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی و منطقه‌ای در دانشگاه نورث وسترن، گفت: ترامپ زیر فشار متحدان اصلی در خاورمیانه برای اقدام علیه ایران است. پستل، ترامپ را «حیوانی زخمی» توصیف کرد که ممکن است غیر منتظره‌ترین اقدام او هنوز در راه باشد.

🔻 دولت بایدن

🔸 این گزارش می‌افزاید با اینکه مقامات ایران وعده «انتقام سخت» برای ترور سردار سلیمانی را داده‌اند ولی کارشناسان با توجه به روی کار آمدن قریب الوقوع بایدن و وعده او مبنی بر تعامل دیپلماتیک با ایران، بعید می‌دانند تهران بهانه‌ای به ترامپ برای آغاز درگیری نظامی بدهد.

🔻 جنگ انتخابی

🔸 با اینکه پنتاگون پنجشنبه اعلام کرد ناو هواپیمابر نیمیتز را از خلیج فارس خارج کرده و برخی مقام‌های آمریکایی آن را به عنوان نشانه کاهش تنش منطقه‌ای تفسیر کرده‌اند، اما نگرانی‌ها همچنان پابرجاست؛ چرا که ترامپ هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته و ماه پیش نیز گزینه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است.

🔸 در این راستا تریتا پارسی، معاون اجرایی اندیشکده‌ای در واشنگتن گفته حامیان اصلی ترامپ یعنی مسیحیان انجیلی و صهیونیست‌ها به ترامپ برای رویایی با ایران فشار می‌آورند.

🔻 لحظه سرنوشت‌ساز

🔸 باربارا اسلاوین، مدیر ابتکار آینده ایران در شورای آتلانتیک معتقد است با توجه به حجم انتقال نیرو و تجهیزات به منطقه، تهدید جنگ همچنان ادامه دارد و این درگیری اوج سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری آمریکا علیه ایران خواهد بود.

🔸 کارشناس دیگری نیز با اذعان به اهمیت دیپلماسی برای تهران و واشنگتن، تاکید کرد: «من فکر می‌کنم این یک لحظه بسیار حساس در روابط آمریکا و ایران است که در آن امکان دارد فرصتی برای حذف جنگ از معادله و یافتن یک راه حل دیپلماتیک حداقلی برای منازعات وجود داشته باشد.»

منبع

(https://www.aljazeera.com

منبع:http://tabyincenter.ir/

/news/2021/1/2/trump-may-launch-reckless-attack-iran-experts-fear)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟