امارات رسماً آغاز پروژه های مشترک با اسرائیل را اعلام کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مارات متحده عربی امروز جمعه اعلام کرد پروژه های مشترکی را با اسرائیل در زمینه پزشکی و مبارزه با ویروس کرونا آغاز کرده است در حالی که پیش از این «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل نیز از همکاری با امارات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا خبر داده بود.

 

بر اساس بیانیه خبرگزاری رسمی امارات دو شرکت خصوصی امارات و دو شرکت اسرائیلی چند پروژه مشترک در زمینه پزشکی و مبارزه با ویروس کرونا را آغاز کردند.

در بیانیه مذکور آمده است این شراکت علمی و پزشکی برای عبور از پیامدهای سیاسی تاریخی در منطقه بر اساس اولویت انسانی و همکاری سازنده با هدف مقابله با ویروس کرونا و همکاری برای بهداشت شهروندان منطقه انجام می شود.

در ادامه بیانیه خبرگزاری رسمی امارات آمده است: «در سایه انتشار ویروس کرونا در جهان واجب است منافع انسانی و بشری و حفاظت از آن در اولویت قرار داده شود تا با همکاری از شر این ویروس بی مانند خلاص شویم.»

امارات متحده عربی مدتی است عادی سازی روابط خود با اسرائیل را در پیش گرفته از آنجا که یک هواپیمای خود را در 9 ژوئن به بهانه انتقال کمک های پزشکی به مردم فلسطین به فرودگاه اسرائیل ارسال کرد.

امارات پیش از این در ماه مه نیز هواپیمای حامل کمک های پزشکی به مردم فلسطین را به فرودگاه بن گوریون فرستاده بود.

گفتنی است «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در واشنگتن که یکی از موافقان عادی سازی روابط با اسرائیل است و روابط خوبی با سفیر اسرائیل در واشنگتن دارد در مقاله ای گفته بود اسرائیل فرصت است و دشمن نیست.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟