استقبال شورای همکاری از بازگشایی همه گذرگاه ها بین امارات و قطر

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شورای همکاری از بازگشایی همه گذرگاه های مرزی زمینی، دریایی و هوایی بین امارات و قطر استقبال کرد.

«نایف الحجرف»، دبیرکل شورای همکاری در این باره تاکید کرد که این گام که نمودی از نتایج اجلاس سران شورای همکاری و نشان دهنده اهتمام فراوان و تلاش های صادقانه است، برای تقویت جایگاه شورای همکاری و انسجام و حفظ دستاوردهای آن و هم چنین توانایی آن در عبور از همه موانع و چالش ها اتخاذ شد.

وی همچنین تاکید کرد که اعضای شورای همکاری از این گام استقبال می کنند و به تقویت اتحاد در شورای همکاری و دید به آینده با تمامی آرمان ها و فرصت ها به یک نهاد یکپارچه در خدمت کشورها و ملت ها که چرخ توسعه و پیشرفت، امنیت و ثبات را به حرکت در می آورد، امید دارند.

پیش از این «خالد عبدالله بالهول»، قائم‌مقام وزارت امور خارجه و همکاری بین‌المللی امارات شب گذشته اظهار داشت که امارات از فردا شنبه مورخه 9 ژانویه جاری همه گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بازگشایی خواهد کرد و این موضوع به اطلاع همه نهادهای ذیربط اماراتی رسیده است.

شورای همکاری در نشست روز سه‌شنبه گذشته خود که با حضور سران کشورهای عضو در شهر العلا عربستان برگزار شد، شاهد امضای توافقی برای پایان دادن به بحران قطر با چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر و برقراری مناسبات دیپلماتیک کامل میان این کشورها و بازگشایی مرزهای هوایی و زمینی بود.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟