قطر شرایط ورود و خروج از گذرگاه مرزی «ابو سمره» با عربستان را اعلام کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مقامات قطری برخی اقدامات و شرایط را برای ورود و خروج از گذرگاه های مرزی میان قطر و عربستان پس از آغاز بازگشایی آنها اعلام کردند.

دفتر ارتباطات دولت قطر با انتشار بیانیه ای در سایت الکترونیکی خود شرایط و اقدامات ورود و خروج به کشور بنابر سیاست های معمول خود در سایه انتشار ویروس کرونا را تعیین کرد.

یک منبع دولتی در قطر نیز توضیح داد که همه افرادی که قصد ورود به کشور از گذرگاه مرزی «ابو سمره» میان قطر و عربستان را دارند باید از روز شنبه 9 ژانویه 2021، اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهند.

دوحه تاکید کرد که همه افراد باید 72 ساعت پیش از سفر به قطر آزمایش ویروس کرونا داده و مدرک عدم ابتلا به کرونا را همراه داشته باشند.

این افراد همچنین باید پیش از ورود به کشور از طریق سایت الکترونیکی «اکتشف قطر» اقامت خود در هتل را رزرو کرده و به مدت یک هفته در هتل قرنطینه باشند.

دفتر ارتباطات دولت قطر اشاره کرد که مسافرانی که قصد ورود به عربستان از قطر را دارند باید پیش از ترک کشور، قرنطینه در هتل در تاریخ بازگشت به کشور را رزرو کنند.

همه افرادی که وارد قطر می شوند باید تعهدنامه پایبندی به قرنطینه علاوه بر پیروی از سیاست ها و شروط قرنطینه قطر و همچنین استفاده از برنامه «احتراز» را امضا کنند.

شهروندان قطری و عربستانی پس از گذشت بیش از 3 سال از قطع روابط بین دو کشور و بسته بودن تمامی مرزها از سوی عربستان، مجددا می توانند از گذرگاه مرزی مشترک بین دو کشور رفت و آمد کنند.

کشورهای عضو شورای همکاری در روز سه شنبه و در اجلاس سران شورای همکاری، به بحران میان خود پایان داده و اقدامات محاصره کننده قطر را برداشتند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟