واکنش بایدن به حمله نیروهای امریکایی در سوریه: ایران از مجازات در امان نخواهد بود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«جو بایدن»، رئیس جمهور امریکا، در واکنش به حمله روز گذشته نیروهای امریکایی در خاک سوریه تأکید کرد که «ایران از مجازات در امان نخواهد بود».

او در حین سفر به تکزاس برای رسیدگی به آسیب های ناشی از طوفان در این منطقه، در پاسخ به سؤالی درباره این حمله، خطاب به ایران گفت: «از مجازات در امان نخواهید بود، حواستان باشد».

صبح جمعه «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، خبر داد که این حمله با اجازه رئیس‌جمهور امریکا و در واکنش به حملات اخیر در عراق و تهدیدهای مدام علیه نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بوده است.

کربی تأکید کرده که در این حمله چند تأسیسات نظامی در یک پاسگاه مرزی هدف قرار گرفته و افزوده که این تأسیسات متعلق به شماری از «گروه‌های مسلح وابسته به ایران ازجمله کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهداء» بوده است.

به گفته کربی این واکنش نظامی متناسب با اقدامات دیپلماتیک و پس از مشورت با شرکای امریکا در ائتلاف بین المللی انجام شده است.

او گفت که این حمله پیامی روشن است که نشان می‌دهد رئیس جمهور امریکا با جدیت حفاظت از نیروهای امریکایی و ائتلاف را پیگیری می‌کند.

کربی تأکید کرد که امریکا در پی برخورد با عاملان حملات راکتی به دور از افزایش تنش با ایران بود.

در واکنش به این عملیات، «لوید اوستن»، وزیر دفاع امریکا، تأکید کرد که «بابت آنچه هدف قرار داده‌ایم مطمئنیم و می‌دانیم کجا را زده‌ایم» و افزود که این گروه مسلح همان کسانی هستند که حملات اخیر را انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع محلی خبر داد که جنگنده‌های امریکایی دست‌کم 6 بار سه کامیون حامل مهمات متعلق به گروه‌های نزدیک به ایران در نزدیکی شهر البوکمال را که در راه انتقال به پایگاه «امام علی» در نزدیکی البوکمال بوده هدف قرر داده‌اند و افزود که در این حمله افرادی جان باخته‌اند.

وزارتخانه های دفاع و کشور عراق هرگونه همکاری اطلاعاتی با امریکا درباره این عملیات را نفی کرده اند.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟