روابط دیپلماتیک میان دولت «عبد ربه منصور هادی» و قطر رسماً از سرگرفته شد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در پی توافق وزرای امور خارجه قطر و دولت مورد حمایت عربستان در یمن، روابط دیپلماتیک دو کشور از سرگرفته شد.

یمن امروز یکشنبه از بازگشت روابط دیپلماتیک با قطر پس از قطع روابط با این کشور در نیمه سال 2017 خبر داد.

«احمد عوض بن مبارک»، وزیر امور خارجه دولت مورد حمایت عربستان در یمن، و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر طی دیداری مشترک در دوحه بر سر بازگشت رسمی روابط دیپلماتیک بین دو کشور توافق کردند.

وزارت خارجه یمن اعلام کرد بن مبارک، نامه «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مورد حمایت عربستان در یمن به «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر تحویل داد.

رئیس جمهور مورد حمایت عربستان در یمن در این نامه از تلاش های قطر برای حمایت از یمن و دولت مورد حمایت عربستان قدردانی و تشکر کرد.

وزارت خارجه یمن درباره دیدار وزرای خارجه دو کشور گفت: دو طرف بر سر از سرگیری روابط دوجانبه به توافق رسیدند و به بررسی راه های تقویت و گسترش روابط دوجانبه و هماهنگی مواضع مشترک در خصوص تحولات سیاسی در منطقه و در سطح بین المللی پرداختند.

وزیر خارجه دولت مورد حمایت عربستان در یمن نیز به بررسی اهمیت فعالسازی کمیته های وزارتی مشترک و امکان آموزش کادر دیپلماتیک یمن پرداخت.

در حاشیه این سفر، «سلطان بن سعد المریخی»، وزیر مشاور قطر در امور خارجه، ضیافتی را به مناسبت از سرگیری روابط دوجانبه بین دو کشور برای وزیر یمنی و هیئت همراه وی برگزار کرد.

احمد عوض بن مبارک با قدردانی از موقعیت قطر در حمایت از دولت مورد حمایت عربستان در یمن تأکید کرد که روابط یمن و قطر روابط برجسته ای بر اساس همکاری و احترام متقابل بوده و خواهد ماند.

وی به اهمیت کار برای تقویت همکاری های اقتصادی و توسعه در یمن، کمک به تلاش های بازسازی و حمایت از برنامه بهبود اقتصادی دولت اشاره کرد.

دولت یمن در سال 2017 و در پی قطع روابط کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرد.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟