مشکلات یهودیان حسیدی در سفر زیارتی به شهر اومان در اوکراین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

ممنوعیت ورود یهودی‌های حسیدی به شهر زیارتی اومان در اوکراین از جمله مسائلی است که در هفته گذشته در محافل داخلی رژیم صهیونیستی بسیار مورد توجه قرار گرفت،. یهودیان ارتدوکس که در زمان قرنطینه و اعمال دستور العمل‌های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بدون رعایت مسائل بهداشتی دولت رژیم صهیونیستی را کلافه کرده بودند، در هفته اخیر برای رفتن به اومان با فشارهای داخلی و خارجی مواجه شدند.

زائر حسیدی سرگردان در فرودگاه کیف

برخی از حسیدی‌ها لندن و پاریس را به امید زیارت شهر اومان، به کیف ترک کرده بودند که به گفته خودشان با آزار و اذیت ماموران اوکراینی در فرودگاه و هواپیما مواجه شدند و جلوی ورود آنها به کشور گرفته شد. فیلم‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی از مقابله ماموران اوکراینی و حتی مردم محلی با یهودیان حسیدی منتشر شده است. برخی از آنها ساعت‌های طولانی را در فرودگاه بدون غذا در انتظار کسب اجازه ماموران برای ورود به سر کردند. حتی مشاهده برخی از فیلم‌های منتشر شده از بد رفتاری مردم محلی با آنها یادآور سالهای سخت یهود ستیزی در اروپا بود.

این شاخه از یهودیت حسیدی که هر ساله برای گذراندن مراسم عید آغاز سال جدید (روش هشانا) به شهر اومان می‌روند، امسال با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردند. وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که به علت افزایش شیوع ویروس کرونا مانع ورود بازدیدکنندگان اسرائیلی به شهر اومان خواهد شد. در این بین برخی از یهودیان با مشاهده موانع اینچنینی بر سر راه خود در آرزوی رسیدن به شهر مقدس خود سعی داشتند به صورت غیر قانونی از مرزهای اوکراین عبور کنند که در نهایت 6 تن از آنها بازداشت شدند.    

منابع پژوهش در دفتر پژوهشکده موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟